בליכוד מתכוונים להחתים את כל חברי הרשימה על מסמך מיוחד שבו יצהירו כי אין בכוונתם לקדם מועמד אחר להרכבת הממשלה מלבד בנימין נתניהו. כך פורסם הבוקר ב ynet.

לפי הפרסום, 40 חברי הרשימה יידרשו לחתום על הצהרה מיוחדת שהם תומכים רק בנתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה מטעם הליכוד. את היוזמה אמור להוביל ח"כ דוד ביטן

הסיבה המרכזית לבחינת היוזמה, היו דבריו של אביגדור ליברמן כי הוא משוכנע שבליכוד לא יאפשרו לנתניהו לפזר את הכנסת במידה ולא יצליח שוב להרכיב קואליציה וכי הם יחפשו מועמד אחר בעל סיכויים רבים יותר. יו"ר ישראל ביתנו אף נקב בשמו של יולי אדלשטיין כמועמד ראוי.

הצליח לסחרר את מפלגת השלטון. נתניהו וליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה כי "מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין. שוחד, מרמה והפרת האמונים לאזרחי ישראל- אלה הפשעים החמורים שבהם הוא חשוד. אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה. לנצח בבחירות האלה זה לא הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחידי שחשוב. 
שמיר, בגין וז׳בוטינסקי היו נכלמים לראות את חברי רשימת הליכוד לכנסת ביום הזה".

יש לציין כי אדלשטיין התנער מדבריו של ליברמן והדגיש כי רק נתניהו הוא מועמד הליכוד. לדבריו הצטרף גם שר התקשורת דודי אמסלם שאמר כי  "ליברמן הוביל אותנו לבחירות מיותרות בגלל מניעים אישיים. עכשיו הוא רוצה להחליט בשבילנו מי ינהיג את הליכוד ומפנטז גם על רוטציה. אבל האמת היא שליברמן חצה את הקווים ומוביל לממשלת שמאל בראשות גנץ ולפיד וכל האמצעים מבחינתו כשרים לכך".

"אדון ליברמן", המשיך אמסלם, "אצלנו בליכוד בוחרים את המנהיג  בקלפי. להבדיל ממך ומלפיד ששולפים את המועמדים מאנשי הקשר בנייד. נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה, יהיו תוצאות הבחירות אשר יהיו. לא נקבל תכתיב משום אדם, בטח שלא ממך".