ביום שלישי האחרון, זוגתי ובתי התינוקת טסו להן לאירוע משפחתי באחת ממדינות הכפור של סקנדינביה, למשך שבוע שלם. התכוננתי לשבוע הרווקות שלי תקופה ארוכה. אחרי הכל, מתי יזדמן לי שוב להשאיר את הבית מלוכלך, את קרש האסלה למעלה ואת היכולת לישון באלכסון במיטה הזוגית. 

היה לי ברור שאתגעגע למשפחתי שבניכר, אך אקרא שקרן, אם אגיד שלא צברתי מספר הנאות לא מבוטלות בכל ה"לבד" הזה שלי. היה לי המון מקום בשביל עצמי בשבוע האחרון. מקום לכתוב, מקום לנגן, מקום לחשוב כיצד אני יכול להגשים קצת, את המטרות האישיות שלי, שאת רובן כמובן - לא הגשמתי.

אבל אחרי הכל, הגעגועים ניצחו אותי. ההרגשה שהבית האמתי שלי טס למדינה נורדית, צפונית ורחוקה – אינה הרגשה נעימה. הייתי זר בביתי שלי עצמי. רציתי כבר בכל ליבי, לחזור למוכר והידוע, לחזור לבית הנקי, לשינה בזוג ואפילו הסכמתי להתפשר על הורדת קרש האסלה למקומו הטבעי, לטענתן. רציתי בכל ליבי ששתיהן, זוגתי ובתי תחזורנה לארץ. לבית היעודי שלהן. לבית היעודי שלי.

לנפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד היה בית אחד. הבית עבר מחלוקות וקשיים ופוצל לשניים, בגלל שחלקם חשבו שלבד יהיה אפשר לעשות יותר. שלבד, ניתן יהיה להגשים מטרות נשגבות יותר, ושהביחד, מה לעשות, מכביד. כידוע, אחד הבתים נשאר בכנסת, והשני טס רחוק, אל מחוץ לכותלי המשכן שבירושלים –  אחד נחת ברעננה, והשנייה בתל אביב.

יחזרו לעבוד יחד? שקד וסמוטריץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שקד ובנט חשבו שהגיע הזמן לפעול אחרת, הגיע הזמן לנסות ולהגשים את המטרות שלהם – לבד. זה היה נחמד, הזמן הזה של לנסות ולהגשים את עצמך לבד, בבניית מטרות חדשות והישגים אישיים. אך הגעגוע לבית החם והמוכר מנצח כל דבר. 

בקמפיין החדש של הבית היהודי, קוראים לשני הילדים שעזבו לחזור הביתה. "נרוץ ביחד ננצח ביחד" הם אומרים להם. "אנחנו יודעים שרציתם לנסות משהו אחר, אבל אתם זקוקים לנו, ואנחנו לכם. זה ברור לכולנו". הקמפיין מרגש, אין ספק. אבל הקלישאה המוכרת עודנה עומדת והיא, בזוגיות צריך לדעת לוותר. 

צריך לדעת גם לחזור הביתהצילום: עמנואל אלברטין כהן סילברמן

בזוגיות צריך לדעת לוותר, כך גם בריצה משותפת. הרי, למרות חילוקי הדעות, המטרה היא אחת והיא ברורה – לא לתת לאביגדור ליברמן להיות שוב שובר השוויון בהקמת ממשלה. ההרגל של כל אחד מהדמויות הבאות; הרב רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' להיות ראש ולא זנב, אפילו לא צוואר – גורם להם להרגיש בחוסר נוחות ובנחיתות אם וכאשר יוצבו במקום השני, השלישי או הרביעי רחמנא ליצלן.

הבחירות האחרונות הסתיימו כאמור בצורה טראגית כלפי שרת המשפטים ושר החינוך לשעבר, אך לא מן הנמנע שבבחירות 2019 מועד ב' התוצאות ישלחו דווקא את שר החינוך הנוכחי ואת שר התחבורה הטרי אל בתיהם שבחלוצה ובקדומים. גם כאן אסור לאחר את המועד, כמו שאסור לאחר לבת הזוג בפרוזדור הנחיתות בנמל התעופה בן גוריון. או כמו שאומר עידן רייכל: "ותמיד לזכור שיש פה בית לשמור".