ש: למה אנו מתייחסים כל כך בחומרה דווקא כלפי בעלי נטיות הפוכות למיניהם?

ת: אנחנו מתייחסים?!  התורה מתייחסת, ריבונו של עולם מתייחס: תועבה!  מות יומת!  כמובן, לא נהרוג אף אחד חלילה, ולא נפגע באף אחד, אך זה עדיין תועבה.

ש: אבל יש עוד דברים חמורים בתורה: השבת, כשרות, טהרת המשפחה, לשון הרע ועוד?

ת: ודאי.  מה שאדם עושה בחייו הפרטיים, איננו מתערבים, ואיננו כופים. הבעיה כאן, שהם רוצים לשנות את אמות המידה של המוסר עבור כל החברה.

ש: עבור עצמם...

ת: לא רק, הם בונים נורמות חדשות, הם מהפכים את הערכים.  Transvaluation of Values.

ש: כמו ניצ'שה?

ת: נכון מאוד.  בספרו מעבר לטוב ולרע, Jenseits von Gut und Böse: מה שהיה מוסרי, הופך ללא מוסרי, ומה שלא היה מוסרי, הופך למוסרי. הטוב הופך לרע, הרע הופך לטוב.

ש: למשל?

ת: מחיקת הרחמים, השוויון, הוויתור, והאדרת רוח הנקמה, הטינה ועוד. וכן הוא לענייננו. עד כה זוגיות היתה בנין האדם וההולדה. עתה היא הרס האדם וניתוק בקשר שאינו מביא הולדה.

ש: אבל זה היה קיים בכל הדורות?

ת: ודאי. אבל לא עשו  מזה נורמה. לפחות לא אצלנו. בדור המבול כן: "דור המבול לא נמחו מן העולם אלא על ידי שכתבו גומסיות (שטרות נישואים) לזכר ולבהמה" (בראשית כו, ה).ומפרש המהרז"ו: "שטעו בדעתם המשובשת, שמאחר שנבראו בעלי יצר ויש להם יצר – מחויבים ללכת אחר יצרם באיזה אופן שיהיה... וכתבו שטרי נישואין לזכר בציווי השופטים שלהם".

ש: אחר כך זה גם קרה במצרים...

ש: בערך.  אמנם כתוב: "כמעשה ארץ מצרים... לא תעשו" (ויקרא יח, ג), וחז"ל מוסרים: "איש נושא לאיש ואשה לאשה", אך זה לא היה חוק.  בארץ כנען היה יותר גרוע: "וכמעשה ארץ כנען... לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו" (שם).  זה נהפך לחוק, כפי שמבארים המפרשים.

ש: ואצלנו בארצנו זה נהפך עתה לחוק?

ת: כן לצערנו. קודם זה נחשב לחטא, לסטייה. עכשיו זה נחשב נורמלי. ואדרבה מי שמתנגד, הוא הנחשב לא נורמלי ומכונה: הומופוב. מיעוט קטן משתלט ועושה טרור תקשורתי, פוליטי וחברתי נגד מי שחורט על דגלו את הטבע הנפשי האנושי הבריא.

ש: גם בסדום, עשיית הרע קבלה גושפנקא חוקית, כמו הבחורה שנתנה צדקה ונרצחה.

ת: נכון. הרמב"ם גם כותב במורה נבוכים שמי שהופך דבר אסור לדבר מותר בקהל עם ועדה, יש לו דין עיר נדחת (מורה נבוכים ג, פא).

ש: זה מאוד מדאיג!

ת: אין מה לדאוג. אנו נתגבר. בסוף, הרע יתפוצץ. עברנו דברים יותר קשים מאלה. כמובן, אין להירדם בשמירה, אלא יש להיאבק, למען דבר ד' המלא אורה וטובה.