כולם נשא הרוח כולם סחף האור וקול דממה דקה נשמע, רק לא קול הרבנים.

אינני יודעת עוד מה יהיו תוצאות החקירה במקרה המזעזע של אונס הילדה בת השבע מישוב חרדי בבנימין. אמות הספים זעו, הרשת געשה וכל לב דווי.

אך לא יכולתי שלא להיזכר, מה היה קורה לו היה המקרה הפוך. לא מזמן הואשמו קטינים מישיבת פרי הארץ, באשמה שעוד לא הוכחה, לא נידונה בבית משפט והתוצאות, מי ישורם.  תוך זמן קצר כבר מפרסמים רבנים גינויים נגד נערי גבעות והתקשורת חוגגת על דמם. הם מורחקים מהוריהם, לא ברור אילו חקירות הם עוברים, הזמן עובר ורפש מוטח בצבור שלם של מתנחלים . כביכול, כולנו אלימים, כולנו רוצחים וכו'. הסיסמאות ידועות. מזהירים את ההורים והמחנכים לשמור את צעדי הנוער, ועוד לא נודעה האמת.

לעומת זאת, במקרה האונס, לא נשמע קול רבנים המגנים את האירוע. פתאום הם לוקחים צעד אחורה ואומרים- בואו נחכה לתוצאות החקירה. אולי הם חוזרים בתשובה?

מה לא בסדר עם הציבור שלנו? למה אנחנו תמיד מתנצלים, מגמגמים, מנסים למצוא חן בעיני השמאל, התקשורת, להצטדק? דעתי לא תופסת.

הייתי שמחה לו היו קמים אישי ציבור ורבנים ומגנים את מה שקרה לילדה ויוצאים בהכרזות דומות למקרה ההפוך.

לפטר ערבים שעובדים במוסדות חינוך. לפרסם בציבור שייקחו אחריות מנהיגי הדת שלהם, הפוליטיקאים שלהם, שעוד לא שמענו מהם מילת גינוי. תעמדו על הרגלים האחוריות ותצהירו הצהרות, סעו במהירות לבית המשפחה ותביעו תמיכה כמו שידעתם לעשות במקרה המפוקפק בכפר דומה. לאן נעלמתם?

ללמד עליכם זכות, שמא אתם מגלים בשתיקתכם את מה שכולנו חושבים, בלב או מפרסמים דעתנו ברשתות החברתיות. שלא יעזור אם נגנה , לא יעזור מה שנפרסם, זהו דפוס ההתנהגות של האוכלוסייה הזו היושבת בקרבנו, כפי שכתבה התורה ,ידו בכל ויד כל בו. אז מה יעזרו הגינויים. זה מה שאתם חושבים עמוק בלבכם? לא נותנים להם סיכוי? אולי גם אתם חושבים על ענישה ראויה כמו זו שמציעים בסרטונים המופצים בפייסבוק, רק אתם לא ממהרים לפרסם דעת תורה בנושא , כמו במקרה ההפוך? אולי התעייפתם?

כמו כולנו, אני ממתינה לתוצאות החקירה. אין לדעת לאלו מחוזות היא תוביל אותנו. אבל השקט הזה שפתאום גזרו על עצמם הרבנים הממהרים לגנות כשקורה ההפך, הושיב אותי למקלדת.