זו לא הטעות הראשונה של הרב פרץ ואני מניחה שגם לא האחרונה אבל זו טעות ומטעויות צריך ללמוד. לפני שלושה חודשים וחצי בחר הרב פרץ להכנס לפוליטיקה ומראש מכינה ואיש ציבור לתלמידיו, הפך להיות איש ציבור לכלל עם ישראל ובעיקר לציונות הדתית.
כשהרב פרץ נבחר להיות יו"ר
הבית היהודי, הוא הצהיר כי המפלגה בראשותו פתוחה ומיועדת לכלל הציבור הציוני דתי, הצהרה שהיתה חשובה כשנפתלי בנט ואיילת שקד נושפים בעורפו ומציעים אלטרנטיבה לציונות הדתית הליברלית. יש מי שראה בבחירה ברב פרץ לראשות הבית היהודי יחד עם החבירה לאיחוד לאומי ועוצמה יהודית, הקמה של מפלגת "הר המור" ולא אחת נשאל הרב פרץ על עמדותיו בענין צהר, הרב הראשי ועוד והכל כדי לנסות ולברר האם איחוד מפלגות הימין היא באמת מפלגה לכלל הציונות הדתית או רק לחרד"לניקים שבה. הרב פרץ ושאר חברי המפלגה השתדלו להציג את המפלגה המאוחדת כמפלגה המיועדת לכל הציונות הדתית, מהליברל ועד החרד"ל ונאבקו על כל קול.
אז נכון, יכול להיות שלא כל הליברלים הצביעו לו וככל הנראה קולותיהם הלכו לאיבוד יחד עם נפתלי בנט ואיילת שקד, אבל את ההצהרות של הרב פרץ הם לא שוכחים.

במבחן התוצאה הרב פרץ נכשל. לפחות הפעם. הרב פרץ מזוהה עם ישיבות הקו וסביר להניח שהוא מתנגד לגיוס בנות לצה"ל. יכול להיות שלפני שלושה חודשים וחצי הוא יכול היה לומר זאת בקול ואף אחד לא היה ממצמץ. יתרה מזאת, לפני שלושה וחצי חודשים מן הסתם כלל לא היו חושבים לבקש ממנו להעביר שיעור לבנות העומדות להתגייס...

אבל עכשיו, הרב פרץ במקום אחר, שבו כן מקשיבים לכל מילה שלו וכן מבקשים ממנו, ציבורים שונים, להעביר שיחה ושיעור. אז נכון שזו היתה שבת משפחתית ונכון שהתקילו אותו בזמן התפילה ונכון שאולי זה לא היה מתאים. אבל יש עוד עשרות אלפי תגובות שהרב היה יכול להגיב מבלי להסגיר את דעתו אודות גיוס בנות.

ברגע שהצהרת, וביקשת מהציבור להאמין לך כשאתה אומר שאתה מייצג את "כולם", חובת ההוכחה היא עליך. אי אפשר לייצג את כולם ולבחור לבטל דעה של קבוצת בנות. הרי ברור שדווקא הציבור הציוני דתי ליברלי חיפש בדיוק את הסיפור הזה, את ההוכחה הזו, כדי לשחרר אנחת רווחה ולומר "איזה מזל שלא הצבעתי להם...", ושניה אח"כ ירוץ להזכיר לרב פרץ שוב "אבל הבטחת שאתה של כולנו".

שלושה חודשים וחצי זה כלום זמן. לרב פרץ יש בע"ה עוד לפחות שלוש שנים וחצי בתפקיד. עוד לא ברור איזה תפקיד הוא יקבל בממשלה הקרובה, אבל הוא יכול להיות בטוח שכל ליברל בציונות הדתית, וכל חילוני מודאג, יזכור את הסיפור הזה ויחשוש מהפעם הבאה שהרב פרץ ישכח שהוא אמור לייצג את כולם...

הציבור הציוני דתי, בסופו של דבר, מחפש את המנהיג שישמור על הסטטוס קוו הדתי. שמירת שבת וכשרות צריכים להיות חלק מהמלחמות הגדולות של הרב פרץ, שם יצפה המגזר כולו לשמוע אותו מתבטא, אבל בדברים אחרים, גם אם הם צורמים לרב פרץ, הוא מתבקש לזכור מי הציבור שעומד מאחורי הסיפור ובמי הוא עלול, חלילה, לפגוע.

פרסום עדכני מגלה שהרב הוזמן לתת שיחה לאותן הבנות במדרשה, והודיע כי הוא ישמח להגיע. אני שמחה שהוא יהיה שם, אני לרגע לא חושבת שהרב פרץ ביקש לפגוע במישהו, ככל הנראה הוא באמת חשב שזה לא מתאים, ושכח לרגע את זכוכית המגדלת העושה זום על כל מילה שהוא אומר ועל כל צעד מצעדיו.