אוזני המן מהווים סמל החג ואלו מבוססים על בצק ומילוי כלשהו. במאפיות מכינים את הבצק ממרגרינה המכילה שומן מוקשה/טרנס או מחמאה. השומן המוקשה נחשב לשומן המזיק ביותר שקיים והוא מקושר להתפתחות מספר רב של מחלות כדוגמת מחלות לב, סרטן ועוד. החמאה עשירה בשומן רווי שמקורו מן החי והוא מקושר להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

לגבי המילוי - בשנים האחרונות קיימים לפחות עשרה סוגים שונים של מילויים מיוחדים כמו קרם פיסטוקים, קרם לוטוס, קרם פטיסייר ועוד, כיד הדמיון הטובה. לפיכך, אפו בבית מאפים בריאים ומשופרים מבחינה תזונתית, כדוגמת עוגות מקמח מלא או מקמח שקדים המכילות כמות סוכר מופחתת או תחליפי סוכר, עוגיות ללא קמח המבוססות על טחינה, אגוזים ושקדים. ניתן גם לאפות אוזני המן בבית על בסיס קמח מלא עם קוביית שוקולד מריר 70% במרכז.

מומלץ לשים במשלוח שקיות של שקדים או אגוזים מסוגים שונים. בנוסף, אפשר להוסיף גם חבילות של מסטיקים וסוכריות ללא סוכר וגם חבילת שוקולד מריר של 70-90% מוצקי קקאו.

שלבו ממרחים בריאים וטבעיים (שכמובן אינם מכילים סוכר) המבוססים על משפחת האגוזים – למשל, חמאת בוטנים טבעית, ממרח שקדיה טבעי, ממרח פיסטוקים וכדומה.

צילום: shutterstock

 

הוסיפו חבילות קרקרים מהסוג הבריא יותר כמו פריכיות כוסמת או קרקרים מקמח חיטה או שיפון מלא.

מומלץ להוסיף קופסאות של תה ירוק שמספק שפע של נוגדי חמצון למניעת מחלות שונות (או שקיות קפה שחור).

בקבוק יין אדום יבש או חצי יבש שגם הוא יספק נוגדי חמצון המסייעים  לבריאות הלב וכלי הדם.

בקבוק שמן זית כתית טהור בעל דרגת חומציות הקטנה מ 0.8%.

צנצנות של תבלינים אשר ידועים כבעלי סגולות בריאותיות שונות, למשל צנצנת קטנה עם כורכום אשר נחשב כאנטי דלקתי ומסייע במניעת תהליכי דלקת בגוף, צנצנת עם קינמון אשר בחלק מן המחקרים נמצא כמסייע בהפחתת ערכי הסוכר.

לסיום, מומלץ להקדיש חלק מהכסף איתו תכננתם לקנות ממתקים במתנה שימושית שאינה אוכל. ניתן להתאים מתנות צנועות לכל גיל. למתנה יש ערך מוסף כיוון שהיא אינה מתחסלת ברגע וניתן ליהנות ממנה לאורך תקופה.