בשנת 2006, מספר חודשים לאחר תוכנית ההתנתקות, קיבל קצין בכיר משימה מהרמטכ"ל לנסות ולאחות את הקרע שבין צה"ל לציונות הדתית. בהקלטה שהגיעה לידי חדשות כיפה, נחשף כי השניים שנפגשו היו מספר 2 במפלגת העבודה האלוף במילואים טל רוסו, שהתבטא לאחרונה בשבח ההתנתקות מגוש קטיף, והרב אלישע וישליצקי זצ"ל שהתנבא בפני בן שיחו בנוגע להשפעת העקירה על יכולות הצבא לתפקד במלחמה.

"שבוע לאחר הפוגרום בעמונה", סיפר הרב וישליצקי לפני 4 שנים בכנס קטיף לציון עשור להתנתקות מגוש קטיף, "חבר שלי קיבל טלפון מהרב שמואל אליהו: 'יש תת אלוף בצה"ל שרוצה לפגוש אותך, שמו תא"ל טל רוסו'. הוא מונה על ידי הרמטכ"ל דאז (רא"ל במיל' דן חלוץ, מ"ו) לחקור את הקרע בין הציונות הדתית לבין צה"ל בעקבות ההתנתקות מגוש קטיף וצפון השומרון".

יש לציין כי למרות שהרב וישליצקי, שנפטר לפני מספר חודשים, תיאר שהמפגש היה בין הקצין לבין "חבר". ממידע שהגיע לידי חדשות כיפה עלה כי מי שנפגש עם רוסו היה הרב בעצמו וכי הרב תיאר את הסיפור בצורה שונה מטעמי צניעות.

&feature=youtu.be
(צילום: ארכיון מרכז קטיף)

"קרא את כל עלוני השבת"

בשבוע שעבר, שיבח רוסו את תכנית ההתנתקות ואמר כי "זו הייתה ההחלטה נכונה מבחינה ביטחונית. זה לא שיצאנו מעזה, היינו בגוש קטיף במסדרון קטן, שהפך להיות מסדרון הנפץ. כמות הנפגעים בתקופה שלפני ההתנתקות הייתה עצומה. בראי הזמן, אני חושב שאריק שרון הציל אותנו מהכאוס שהסתמן אז בגוש קטיף ונצרים". האלוף במילואים, שהיה אמון על פינוי היישובים בצפון השומרון, שמע מספר חודשים לאחר מכן תחזית קודרת על תפקודו של צה"ל במלחמה הבאה.

"הוא פתח את השיחה בסקירה של כמה דקות של כל גווני הציונות הדתית", המשיך הרב בסיפור על המפגש עם רוסו, "מדהים איך חבר קיבוץ חולתה מכיר את הציונות הדתית. מסתבר שהוא קרא במשך כמה חודשים את כל עלוני השבת, ניתח אותם ויצר טבלה של שיטות ודעות. בסוף הוא שאל את חברי מה יש לו לומר על הקרע הזה. והחבר אמר שהוא לא מוטרד.

"הוא שאל: 'אתה לא מוטרד מהקרע?' והחבר ענה לו שהוא לא מוטרד כי הם יתבגרו ויסתדרו. לקראת סוף המפגש שאל שוב הקצין: 'אתה לא מוטרד מכלום?' ענה לו חברי: 'תקשיב טוב, אנחנו בחודש שבט. בחודש תמוז תשס"ו תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה וצה"ל יהיה צבא משותק שלא יוכל להילחם".

שמע תחזית קודרת מהרב וישליצקי. רוסוצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

לדברי הרב וישליצקי, כשרוסו, שלימים התמנה למפקד פיקוד דרום ולאחרונה הצטרף למערכת הפוליטית, שאל אותו מדוע הוא מדבר כך, ענה לו בן שיחו: "נסה להיזכר ב 15 השנים האחרונות בכל ההרצאות ששמעת על מוסר גרמני, מוסר צרפתי, מוסר בריטי ומוסר אמריקני. האם אתה מכיר את שמואל א' פרק ט"ו? ענה: 'לא'. הציע לו חברי רבע שעה ללמוד את שמואל א'. שם נאמר כי מי שמרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

הרב הוסיף את פרשנותו על הפסוק וציין כי "מי שחומל האכזרים פירוש הדבר שיש כאן פקפוק מוסרי. למעלה מעשר שנים בג"ץ, התקשורת, צה"ל וממשלת ישראל המציאו שיטה צבאית חדשה שלא נמצאת בשום צבא בעולם שנקראת השתבללות. משמעותה שאם כוח צבאי נתקל במחבלים אסור לו להכריע כי זו פגיעה בזכויות הפרט, האדם והאזרח. ברגע האמת (הפינוי מגוש קטיף) לאן נעלמו זכויות האדם והאזרח?"

בלשכתו של רוסו סירבו להתייחס לידיעה.