יהיה איחוד בין גנץ ולפיד? בשעות האחרונות הואצו המגעים לריצה ברשימה משותפת של יש עתיד וחוסן לישראל, זאת בעקבות הסכמתו של הרמטכ"ל לשעבר לקיים רוטציה על ראשות הממשלה, במידה והרכבת הממשלה תוטל עליו. 

על פי דיווחים במערכת הפוליטית, הרוטציה תתקיים באופן לא שוויוני, כאשר בני גנץ יכהן כראש הממשלה במשך 3 שנים, ואילו לפיד יכהן בשנה הנותרת של הקדנציה. שתי המפלגות מקיימות כעת דיונים על המצע המשותף, כך דווח בחדשות 12.

לפיד. הסכים לרוטציה?צילום: חן גלילי

בסקרים בהם נדגמה ריצה משותפת של גנץ ולפיד, עברה רשימתם המשותפת את הליכוד או השתוותה לו. עם זאת, יש לזכור כי גם בבחירות הקודמות סוכם על רוטציה בין הרצוג ולבני במחנה הציוני, וברוב הסקרים רשימתם התקרבה או עברה את הליכוד. ההערכה במערכת הפוליטית היא, כי גנץ הסכים לרוטציה לאור הירידה היחסית בסקרים האחרונים בכוחה של מפלגתו, שכבר הגיעה עד 22 מנדטים בשיא.

מפץ חרדי בתגובה לאיחוד במרכז?

במקביל, גורמים במפלגת יהדות התורה דורשים לעכב את הגשת רשימת המפלגה לרשם המפלגות, שתוכננה לשעה 15:00 היום (ד'), ולחזור לשיחות על איחוד עם ש"ס, מה שכונה 'המפץ החרדי', זאת על רקע המגעים לאיחוד במפלגות המרכז.

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "אנחנו מוכנים עם הגשת הרשימות מהבוקר ונגיש אותם בזמן, איחוד בין גנץ ללפיד זה דבר חמור מאוד אבל אין צורך באיחוד חרדי, כיום שתי המפלגות עוברות את אחוז החסימה".