במקביל לפגישה בין הרב רפי פרץ לח"כ בצלאל סמוטריץ', לפני זמן קצר החל כינוס של רבנים מהציונות הדתית שמטרתו: ליצור אחדות בציונות הדתית. בפגישה שנערכת, לא בפעם הראשונה במלון 'רמדה' בירושלים, משתתפים הרב אלי סדן, הרב שמואל אליהו, הרב זלמן מלמד, הרב דוד פנדל ועוד מספר רבנים.

כזכור, ראשי הסיעות של הבית היהודי ושל האיחוד הלאומי לא הצליחו עד כה להגיע להסכמים לגבי ריצה משותפת, כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' דורש הנהגה משותפת, ובפועל, או את תפקיד יו"ר המפלגה, או את התיק הבכיר שיוצע לרשימה כתנאי לכניסה לממשלה הבאה. יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כך נדמה לא מוכן לוותר על אף אחד מהשניים ועומד על דעתו כי הבית היהודי הוא האח הבכור.

בתוך כך, כאלף פעילים חתמו על עצומה שיזמו חברי מרכז הבית היהודי הקוראת לאחדות. העצומה מופנית אל הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. "אנו רואים כרגע משימה גדולה העומדת לפתחכם, לאחד את כל המפלגות האמוניות הרואות במדינת ישראל את תהליך הגאולה וכמדינה המחוברת בעבותות לשורשיה היהודים", נכתב. 

"לא עת כרגע לעשות חילוקים והבדלות, לא עת כרגע להוציא את טובי אחינו מחוץ למחנה, ובטח לא להפיל את האחדות בשאלת 'מי בראש'. אנו דורשים שתפעלו בכל מאודכם לאחד את הבית היהודי האיחוד הלאומי ועוצמה לישראל, בסיעה אחת לכנסת ללא תנאים מוקדמים, וללא קביעת כללי משחק מראש. לבוא פתוח למשא ומתן עם ענווה אמיתית. איננו רוצים לראות שוב באסון אוסלו. איננו רוצים בחסרונה של סיעה דתית לאומית בכנסת".