בעוד כשבועיים ההחלטה על קיזוז כספי המסים של ברשות הפלסטינית תגיע לאישור הקבינט המדיני-בטחוני. ההחלטה הגיעה כהמשך למשכורות שמקבלים מחבלים ואסירים ביטחוניים מידי הרשות. 

הקיזוז ייעשה בהתאם לחוק שהעבירו בקיץ חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) ואבי דיכטר (ליכוד), המחייב את משרד הביטחון להציג לקבינט נתונים על היקף משכורות הטרור ואת שר האוצר להפחית את הסכום מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. 

לפני מספר שבועות פורסם דו"ח ביצוע התקציב של הרשות לשנת 2018, באתר משרד האוצר הפלשתיני. מדוח עולה כי הרשות הפלשתינית הוציאה בשנת 2018 לפחות 502 מיליון שקלים לתשלומים עבור מחבלים חיים- כלואים ומשוחררים. 

ראש הממשלה נתניהו אמר בשיחות סגורות כי הקיזוז יבוצע, אך הביע דאגה מכך שההפחתה התקציבית תפגע ביציבות הרשות הפלשתינית. הוא הוסיף כי יחפש דרך לבצע את דרישת החוק, אך בה בעת לשמור על יציבות הרשות. 

במשרדי הממשלה מסרבים בשלב זה לומר מה יהיה היקף הקיצוץ. ממשרד האוצר, האחראי להעברת התקציב, נמסר כי המידע יימסר רק לאחר החלטת הקבינט. ממשרד הביטחון נמסר כי "מלאכת איסוף הנתונים, המחייבת פעילות מעמיקה ומשולבת של כמה גופים במערכת הביטחון, נמצאת בשלבים מתקדמים. עם השלמתה יועבר הדו"ח הסופי לצורך אישורו בקבינט, כפי שנקבע בחוק".