בית הדין הרבני נאלצים להתמודד עם תביעות גירושין וחלוקת משמרת בין בני הזוג הפרודים. החלטת בג"ץ לאפשר את הורדת המזונות לגבר כאשר ישנה משמורת משותפת בין בני הזוג, גורמת לעוני והורדת רמת החיים של הילדים. 

דייני בית הדין אליעזר איגרא טען שתופעת המשמורת המשותפת הופכת את מבנה המשפחה המסורתית בה הגבר יוצא לעבודה ואחראי לפרנסה ואילו האמא שומרת על הילדים "כך גדלנו אנחנו, וכך גם גדלנו ילדינו", והוסיף, "אין לתאר את הקשר בין הבנים ואבות. 

הרנים שלמה שפירא והרב ציון לוז-אילוז הצטרפו לאמירותיו של הרב איגרא. לטענתם המשמורת המשותפת יצרה מציאות של אמהות שמרוויחות יותר מהאבות ומתחילה מריבה כלכלית על גובה המזונות והנפגעים העיקריים הם הילדים. 

ביולי 2017 קבע בג"ץ כי במקרה של משמורת משותפת ואם בני הזוג משתכרים במדיה שווה, הגבר לא יעביר מזונות לגרושתו. הפסיקה קובעת כי אם יש אילוצים כלכליים חריגים יעביר בן הזוג סכום כסף לבן הזוג שמרכז את הנושאים הכלכליים של הילדים כמו חוגים או טיולים והעשרה.  

בשלב הזה מתחילות התכתשויות ומריבות בבתי הדין על גובה המזונות. כל צד מבקש לשלם כמה שפחות מכיוון שהוא נושא בנטל כלכלי זהה לבן הזוג. התוצאה למריבה היא שהילדים נפגעים ואינם מקבלים די צורכם. 

הרב איגרא ציין כי גם כשאחד מבן הזוג מרוויח משכורת גבוה, מטבע הדברים, בפירוד יאלצו הילדים לרדת ברמת חייהם: "זה יהיה בלתי סביר לדעתנו של מזבח ערך המשמרות יאלצו הילדים להיפרד מרקמת החיים שאליה הם קשורים, ולעבור למקום שיוקר המחיה נמוך יותר"