פנייתו של הממונה על שוק ההון הנכנס, להעסיק נהג במקום נהגת, מחשש שיפול קורבן לעלילת שווא על הטרדה מינית, הובילה ארגוני נשים לצאת נגדו בחריפות. לעומתם, בפורום 'שוברות שוויון' דווקא התייצבו לצדו ותמכו בבקשתו.

"כן. אנחנו בשוברות שוויון מברכות על כל גבר אשר בוחר לא להעסיק נשים בסיטואציות בעלות מאפיינים אינטימיים", נאמר בהודעת פורום הנשים הכולל נשים דתיות לצד מסורתיות וחילוניות.

עוד נאמר בתגובת הפורום, "כן. לא היינו רוצות לראות את הגברים שלנו  נמצאים עם אישה לבד בחדר סגור לא בלילה ולא ביום. כן. לא היינו רוצות להיות בעצמנו עם מנהל או קולגה בשעות הקטנות של הלילה עם דלת סגורה במשרד, או בנסיעות ארוכות. מדוע? לא משום שאנו חוששות מהגברים -  אלא כי אנו מכבדות נשים ומכבדות את ערך המשפחה .יש מקום להחזיר את ערך המשפחה לסדר היום הציבורי" .

האם בקשתו של הממונה על שוק ההון היא הדרת נשים? תמונת ארכיון מהפגנהצילום: פלאש 90. קובי גדעון

בתחילת השבוע פורסם כי הממונה על שוק ההון הנכנס, ד"ר משה ברקת, ביקש שבמקום הנהגת שהועסקה אצל קודמו בתפקיד יועסק נהג, זאת כדי לא ליצור מצבים שעלולים להיות אינטימיים ועל מנת שלא יואשם לשווא בהטרדות מיניות. בשדולת הנשים מיהרו לשגר לנציב שירות המדינה דרישה לעצור את מינויו של ברקת.

"מדובר בצעד מסוכן אשר פוגע פגיעה כפולה ומכופלת בנשים", כתבו בשדולה לנציב, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וטענו כי המהלך "מאיים להסיג עשרות שנים לאחור את ההישגים המרכזים ביותר בתחום השוויון המגדרי בכלל ובשוק התעסוקה בפרט וכן להעמיק את האפליה כלפי נשים בחברה הישראלית באופן שקשה היה להעלותה על הדעת גם בתרחישים הגרועים ביותר".

בהמשך נכתב כי הן "מבקשות כי נציבות שירות המדינה תבחן את העמדתו של הממונה הנכנס על שוק ההון לדין משמעתי בגין דברים חמורים אלה", ובנוסף ביקשו לערער על התאמתו לתפקיד, "מי שאלו הן תפיסותיו כלפי נשים, אינו ראוי לכהן בתפקיד ציבורי ובוודאי לא בתפקיד בכיר ורב השפעה וכוח כמו הממונה על שוק ההון".

לא רוצה שגברים ונשים יגיעו למצבים אינטימיים. יו"ר 'שוברות שוויון' נעמה זרביבצילום: באדיבות המצולמת

מי שכאמור יצאו נגד היוזמה של שדולת הנשים אלו חברות פורום 'שוברות שוויון', המרכיב כ-100 נשים ממגזרים שונים לרבות עו"ד מרים גולדפישר, המשפטנית ליז המאירי, ד"ר חנה קטן ועוד. יו"ר הפורום, נעמה זרביב, טענה כי אין בבקשתו של הבכיר בשוק ההון כל פסול, "הבה נודה על האמת. ישנן סיטואציות, המזמנות שיחות אישיות ואינטימיות, ישנם מצבים המביאים לקשר קרוב, קשר רגשי שאינו מסתכם בקורקטיות עניינית".

לדבריה, נהג אישי, בשונה מנהג מונית, צמוד למעסיקו שעות ארוכות. זו אינה עוד נסיעה מזדמנת, אלא יחסים ארוכי טווח המזמנים שעות רבות של קירבה. במצב של משפחה שמחכה להם בבית, הקירבה הזו לא במקומה. גישה זו, המבינה כי לגבר נכון שיהיה נהג ולאישה נהגת, מכבדת נשים. גישה זו מאפשרת הן לגברים והן לנשים, להגיע למיצוי עצמי ולתרומה לחברה, ללא חשש בפגיעה בערכים אחרים, חשובים לא פחות".

לסיום ציינה כי לא רק שאין להעמיד לדין את ד"ר ברקת, אלא שחובה לקבל את בקשתו, "אם מישהו בוחר שלא להיכנס למצבים אינטימיים עם נשים יש להעריך אותו על כנותו ועל רצונו לשמור על משפחתו ולכבד את בקשתו. לא כי הוא פוגע בנשים, אלא דווקא משום שהוא מכבד אותן"