בגד שמותאם נכון למבנה הגוף שלך  יעזור לך להשיג מטרות שונות כמו - להראות יותר צרה, יותר גבוהה, לטשטש את החסרונות שלך ולהדגיש את היתרונות שלך. בגד מחמיא תורם לפרופורציות הגוף שלך להיראות נכונות.

אולי נראה לכן שזה קל כאשר יש לך גוף כמו לדוכסיות, קייט ומייגן. אבל אני כמעט ובטוחה שגם להן אין מבנה גוף מאוזן, אלא משולש הפוך. רק כ-8 אחוז מהנשים הן בעלות מבני גוף מאוזן - כמו שעון חול. ובכל זאת הרבה מאוד נשים נראות טוב ומצליחות ליצור מראה של גוף מאוזן, כמו גם כן שתי הדוכסיות. וגם 8 האחוזים הללו יכולות בקלות להרוס את הפרופרציות הטבעיות שלהן.

אם קרה לכן שהסתכלת במראה ולא אהבתן את מה שאתן רואות, זה בגלל הבגדים שאינם מתאימים.


מה זה בכלל מראה מאוזן?

אני אישית טוענת שאין אידיאל יופי אחד, אלא שזה תקופתי ותמיד משהו אחר נחשב ליפה בעיננו. פעם זה היה הכתפיים הרחבות, בתקופה שלנו גוף יפה ומאוזן נחשב רזה, עם רגליים ארוכות.

האם להשתדל לדמות לאידיאל היופי או לא? זאת שאלה שלדעתי התשובה שלה מאוד פשוטה. יש לחברה השפעה על הפרט, וברגע שכולם מסביב נראים ושואפים לדבר מסויים, זה הופך אותו לשווה בעיניי כולן, גם אם לא ממש התכוונו. לכן אם את עושה את זה כדי להרגיש טוב עם עצמך, כדי להרגיש יפה בעיניי עצמך, זה חשוב לא פחות מתזונה בריאה.


אז איך יוצאים מראה כזה?

המרכיב העיקרי למראה כזה הוא הדגשת המותן. וכן, כל מבנה גוף יכול להדגיש מותן. גם למי שאין מותן, אפשר ליצור מראה של מותן יותר צרה. כאשר השמלה נחתכת במותן - כ-2 ס"מ מעל הטבור, על ידי תפר או חגורה, וכאשר החצאית עומדת בדיוק במותן, והחולצה בפנים, הגוף  מתחלק ל-1/3 ו-2/3, שגורם לרגליים להראות יותר ארוכות. ורגליים ארוכות פירושו מראה אופטי של גובה וגוף יותר צר.



השמלה של מייגן כביכול מאוד פשוטה, בצבע ניטרלי, אבל שימו לב לחיתוך במותן והחלק התחתון של השמלה מתרחב בגזרת A ובנוסף לאורך נגמר מתחת לברך - מחלק את הגוף לפרופורציות של ⅓ ו2/3.

 

גם השמלה של קייט שהופיעה על שער המגזין "Hello" היא דוגמה מעולה לשמלה מחמיאה לרוב מבני גוף. החיתוך במותן והחלק התחתון מתרחב, ושוב בצבע ניטרלי, אך מאוד נשי ומחמיא. וגם השמלה הזו היא בחירה מאוד נכונה ומחמיאה.



הבשורה הטובה היא שאפשר למצוא הרבה שמלות כאלו גם אצל מעצבות ישראליות, גם בקניונים ואפילו להזמין באינטרנט.

 

לטור הקודם, מה משדרים בגדים בצבעים ניטרליים



הכותבת: לאה לאוקשטיין -  בעלת המותג "סטייל שבא מבפנים", היכנסו לאתר והורידו את "המדריך החינמי ליצירת 20 שילובים מ-9 פריטים בלבד" - מדריך שיאפשר לך לפתוח ארון הבגדים שלך כל בוקר מחדש בשמחה!  לשאלות ותגובות: lea@laukstein.com ,0585800020.

לאה לאוקשטייןצילום: עדי כהן - עדיגיטל