סקר TGI לתקופה שבין יולי 2017 ויוני 2018 שפורסם הבוקר (ג') מעלה כי נמשכת הירידה בשיעורי קריאת עיתונים בישראל העומדת על 49.0% ביום חול לעומת 53.9% בשנה הקודמת. גם בשיעור ההאזנה לרדיו בירידה ונמצא ב-65.8% ביום חול ממוצע לעומת 67.0% לפני שנה.

עיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל בשיעור הקריאה בימי חול בפער מובהק סטטיסטי על ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה שנתית של 32.1% לעומת 29.0% בידיעות אחרונות.

בסוף שבוע העיתונים כמעט צמודים –ידיעות אחרונות רושם חשיפה ביום ו' ממוצע של 32.3% לעומת 32.2% בישראל היום – פער שאינו מובהק. עיתון "בשבע" ממשיך להיות השלישי הנקרא ביותר בסופי שבוע עם 6.1%.

הלו זה רדיו? | מאזינים פחותצילום: shutterstock

מגמת הירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו דומה למגמת הירידה בקריאת עיתונים אך באופן פחות חד. מגמת ירידה מתמשכת בשיעור ההאזנה לרדיו מיולי-דצמבר 2015 לעומת ינואר-יוני 2018 מ-71.2% ל-65.6%.

במונחים שנתיים, תחנות "כאן" עלו מ-36.2% ל-37.1% (יולי 17-יוני 18), תחנות גל"צ נשארו כמעט ללא שינוי מ43.4% ל-43.8% והתחנות האזוריות ירדו מ-32.2% ל-30.9%. כל השינויים אינם מובהקים סטטיסטית.

הנתונים הם על רקע המשך עלייה חדה בשיעורי השימוש באינטרנט ואמצעי תקשורת דיגיטאלים . שיעור השימוש באינטרנט עומד על כ-92% בינואר-יוני 18.

בנוגע לשימוש במדיה דיגיטלית כ-57% מדווחים על האזנה למוסיקה ופודקאסטים באמצעות מחשב, טבלט או סמרטפון, כ-59% נוהגים להוריד או לצפות בתוכן טלוויזיוני באמצעות מכשירים אלו, כ-70% טוענים כי הם צופים בקטעי וידאו כל יום וכ-44% צופים בוידאו כל יום ב-Facebook.