מפלגת הליכוד תקבל בבחירות כמות זהה של מנדטים, בין אם יעמוד בראשה בנימין נתניהו או איילת שקד, כך עלה מסקר שהתפרסם הבוקר (שישי) ב'מעריב'.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, מעברה של שרת המשפטים מהבית היהודי לליכוד תשמר את כוחה של מפלגת השלטון ותחליש רק במעט את מפלגתו של בנט.

בתחילת השבוע התבטא ח"כ דוד ביטן בעניין השרה ואמר כי אם תתמודד בפריימריז של מפלגתו, היא תזכה במקום הראשון, "שקד אהובה מאוד ואהודה מאוד בקרב בוחרי הליכוד". ואכן בתרחיש שבו היא תעמוד בראש הליכוד. תקבל המפלגה 33 מנדטים, בדיוק כפי שיקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כמה מנדטים הוא יקבל בלעדיה? בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יש עתיד תקבל גם היא מספר זהה של מנדטים, 18 במספר, בתרחיש של מועמדות שקד או נתניהו, כמוה גם המחנה הציוני והרשימה המשותפת עם 11 כל אחת. מי שמעט תיפגע ממעבר זה תהיה הבית היהודי שעם שקד תקבל 9 מנדטים ובלעדיה 8.

יתר המפלגות יישארו ללא שינוי בשתי האפשרויות. יהדות התורה תקבל 8 מנדטים, כולנו ומרצ 7 כל אחת, ישראל ביתנו ואורלי לוי אבקסיס 6  כל אחת ואילו ש"ס תקבל 4 מנדטים במידה ונתניהו יוביל את הליכוד, לעומת 5 במקרה ששקד היא זו שתעמוד בראש.

יש לציין כי לצד הדברים החמים שאמר ביטן על שקד, הוא העריך כי בשלב זה מעבר שלה לליכוד לא עומד על הפרק מאחר והיא "נאמנה לבנט באופן מוחלט".