"ארה"ב מודעת למידע שפורסם על ידי ישראל וממשיכה לבחון אותו בזהירות. המידע כולל פרטים חדשים ומשמעותיים על המאמץ האיראני לפתח טילים עם ראשי נפץ גרעיניים", כך נאמר הלילה (ג') בהודעת הבית הלבן בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו חשף את תכנית הגרעין האיראנית.

"העובדות במסמכים מתכתבות עם מה שארה"ב יודעת זמן רב – לאיראן הייתה תכנית גרעינית נרחבת וחשאית לפיתוח נשק גרעיני שהיא נכשלה להסתיר מפני העולם ומאנשיה שלה. המשטר האיראני הוכיח שהוא ישתמש בנשק הרסני נגד השכנים שלו. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני", נכתב עוד.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס גם הוא לחשיפת המידע, ואמר: "ידענו על תוכן החומר זמן מה ודנו בו. אני יודע שיש כאלו שאומרים שהחומרים לא אותנטיים. אני יכול לאשר שהחומרים אמיתיים".

בדבריו התייחס פומפאו לטענה לפיה ארה"ב ידעה על החומר הסודי כבר לפני כמה שנים, ואמר: "זה נכון חלקית. על 'פרויקט עמאד', שהסתיים בתחילת 2004. יחד עם זאת, היו המון מסמכים חדשים שכללו פרטים חדשים. אנחנו עדיין עוברים על החומר. לגבי השאלה אם החומר חושף שאיראן הפרה את הסכם הגרעין - נשאיר את זה לעורכי הדין שלנו וגם הנשיא יצטרך לקבוע את זה".