שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, עקץ היום (שני) בישיבת הסיעה את השר אורי אריאל וטען כי הוא זמין לשיחותיו בכל עת.

"כבר שתי מערכות בחירות השכלנו לרוץ באופן מאוחד", אמר בנט והוסיף כי הוא "מבטיח להעביר לאורי את מספר הטלפון שלי מייד בסיום הישיבה. הקו שלי פתוח ואנחנו בעז"ה נתאחד".

דבריו של השר נאמרו על רקע הטענות החוזרות ונשנות מצד יו"ר האיחוד הלאומי לפיהן הם פונים לבית היהודי במטרה לסכם את הריצה המשותפת, אך נתקלים בהתעלמות. בכנס ירושלים אף אמר אריאל כי אם המצב יימשך הם לא יפסלו ריצה נפרדת.

בנט התייחס בישיבה גם לנושאים נוספים בישיבה, בין היתר לציון יום פטירתו של השר לשעבר אורי אורבך ז"ל. "חברנו האהוב. אורי אורבך ז"ל. הוא היה אדם מיוחד ודוגמא חיה ליכולת לגשר על פערים. איש של אנשים. הוא חסר לכולנו בנוף הציבורי וגם לי באופן אישי. אנחנו זוכרים את אורי ונמשיך בדרכו".

ממשיכים בדרכו. אורי אורבך ז"לצילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

על דבר זכייתו של הסופר דוד גרוסמן בפרס ישראל הוא אמר כי "לפני שעה קלה בישרתי לדוד גרוסמן על זכייתו בפרס ישראל לספרות בשנתה ה-70 של מדינת ישראל. דוד התרגש מאוד  וגם אני. גרוסמן הוא אחד הקולות המרגשים, העמוקים והמשפיעים בספרות הישראלית. בחכמת לב עמוקה, ברגישות אנושית ובלשון ייחודית הוא הפך ליוצר בעל שם עולמי".

שר החינוך הוסיף כי למחלוקות הפוליטיות אין משמעות בנושא זה, "שמעתי קולות ותהיות ואני רוצה לומר – אכן יש נושאים שאני חלוק עליהם עם גרוסמן, אבל שום ויכוח בינינו חריף ככל שיהיה, לא יוריד מהקסם של ספריו. גרוסמן הביא בכתיבתו כבוד למדינת ישראל כולה. לא למחנה פוליטי מסוים.

"כשקראתי את הספר "אישה בורחת מבשורה" , הוא נגע בי כאדם. אז אני מברך מעומק הלב את דוד גרוסמן, ישראלי פטריוט שנתן את היקר לו מכל למען מדינת ישראל וסופר עברי מופלא שזיכה אותנו ברגעים של חסד. מזל טוב, דוד, אנשים אחים אנחנו".

על אירועי הצפון, במהלכן יירט חיל האוויר בשבת מל"ט איראני ולאחר מכן הופל מטוס ישראלי מירי טיל נ"מ, אמר חבר הקבינט כי "מזה תקופה אנחנו מקדמים את דוקטרינת ראש התמנון, שעיקרה זה שאיראן היא ראש תמנון ששולח זרועות ללפות אותנו מכל עברינו, בלבנון, בסוריה, ובחמאס".

לדבריו, "עלינו להסיט את עיקר המערכה לעבר ראש התמנון, ולא להקיז דם רק מול הזרועות. במשך כמה עשורים אנחנו מקיזים דם במארון-אה-ראס, בעייתה א-שעב, בסג'עייה, בעוד השולחים שיושבים בטהרן נחים להם בנחת. אנחנו מציעים לנהל מערכה מדינית, דיפלומטית, כלכלית, מודיעינית, סיכולית וגם אחרת בראש התמנון ולא רק בזרועות כדי לטפל בבעיה מהשורש. אנחנו נמשיך לקדם תפיסה זו, ואנו נמשיך לעמוד על הקווים האדומים שלנו, כפי שעמדנו בשבת. בשבת למעשה קילפנו את שכבות ההגנה סביב דמשק והותרנו את בירת סוריה חשופה".

בנט הבהיר כי הוא לא מכוון לפעולה צבאית ישירה עם איראן, "אני לא מדבר על להוציא רביעיית מטוסים לאיראן אלא לסמן אותה כראש התמנון. כפי שניהלנו מערכה דיפלומטית נגד הגרעין האיראני כך צריך גם בנושא ההתנהלות שלה במזרח התיכון. אנחנו מנסים לחולל את השינוי התפיסתי".