בתום יממה של ניתוק יחסים ואיומים בהליכה לאופוזיציה, התקפלו בליכוד והודיעו כי הם מסכימים לדרישת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפיה איילת שקד תהיה שרת המשפטים.

בנט סירב להצעה לפיה תיק המשפטים יועבר אליו או לבכיר אחר בבית היהודי והבהיר הוא מעוניין ששקד תהיה שרת המשפטים. עוד הבהיר בנט כי הוא לא מעוניין בתיק. "אני רואה בתיק החינוך שליחות עצומה ולא זקוק לשדרוג. לדאוג לכלל לילדי ישראל זאת לא ברירת מחדל, זאת זכות גדולה - ולא אתפתה לתיקים אחרים", אמר בשיחות עם מקורבים.

עם זאת, מסתמן כי שקד לא תהיה ראש וועדת שרים לענייני חקיקה, לא תהיה חברה בוועדה למינוי דיינים שהועברה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לידי ש"ס, כך שהמצב העגום של בתי הדין הרבניים, יישאר ללא מענה מהבית היהודי, וכך גם מצב השופטים. למרות זאת ישנו ייתרון, והוא ששקד תהיה חברת הקבינט המדיני בטחוני שיגדל במספר חברים.

הבוקר נחשף ב'כיפה' כי בית הדין הרבני הגדול לא מקיים דיונים מכיוון שאין הרכבים המסוגלים לדון בתיקים. פנייה של נשיא בית הדין הרב הראשי יצחק יוסף ליועמ"ש בדרישה למנות דיינים זמניים נענתה בשלילה, ועד להודעה חדשה לא יתקיימו דיונים במקום בשל המחסור הכבד.

בעקבות הודעת הליכוד על הגעה לסיכומים, מסתמן כי כבר היום בצהריים יחתמו הבית היהודי והליכוד על הסכם קואליוני, במסגרתו יקבל בנט את תיק החינוך, אורי אריאל את תיק החקלאות וכאמור שקד את תיק המשפטים. פרטים נוספים לגבי ההסכם הקואליציוני יתבררו בהמשך.