הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, תוקף היום (ד') את הקמפיין שהשיק ארגון הרבנים הציוני-דתי "צהר" בקריאה לרפורמה ציונית-דתית ברבנות הראשית לישראל. "הקמפיין הזה, שעולה מיליוני שקלים, הוא כביכול לשם שמיים", האשים הרב מצגר בראיון לתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה', "אבל עכשיו יצא המרצע מן השק. עכשיו ברור שכל סוגי המיזמים נוצרו בשביל קמפיין אישי, כנראה לבן אדם אחד (הרב מצגר רומז על יו"ר הארגון, הרב דוד סתיו - א.פ). אני יכול לומר לך שזה מאוד מכער את כבוד הרבנות".

(צילום: Itzik Edri -cc-by)

הרב מצגר האשים את "צהר" בניהול קמפיין נגד הרבנות על גבי פרסומות ושלטי חוצות, בטענה כי "מעולם לא היו בחירות על שלטים על אוטובוסים, זה לא קיים לא בלשכת עורכי הדין ולא באיגוד הרופאים, ואסור להתדרדר למצב כזה. יש גוף בוחר של 150 איש - תשפיעו ותדברו, אבל לא משחקים משחקי פרסומת זולה ומשמיצים את האחרים".

לטענת הרב הראשי "אפילו רבנים מהציונות הדתית חושבים שמדובר בחילול השם. שמעתי ביקורת קשה דווקא מפי רבני הציונות שדווקא חיבבו אותם אבל פקחו את עיניהם שאמרו שלא לילד הזה הם התפללו". הרב מצגר הוסיף ותקף את רבני הארגון: "הם התחילו במיזמים בחינם ועכשיו הם עוסקים במילונים. מאיפה כל הכספים הללו? זה פשוט חילול השם מה שנעשה פה".

ארגון רבני צהר מסר בתגובה לכיפה: "אנו מצטערים שהרב הראשי רואה בפעולות ארגון צהר נושא אישי. רבני צהר פעלו ופועלים לטובת מדינת ישראל והמשך קיומו של העם היהודי בארצו. מוטב היה לו היה מתייחס הרב הראשי בצורה עניינית לנתונים מבהילים של הלמ"ס לפיהם כשליש מהזוגות החילוניים מעדיפים להתחתן בנישואים אזרחיים, גרים שמבוזים ומטורטרים על ידי המערכת שבראשה הוא עומד ובאופן כללי מצב שבו ציבור גדול מישראל רוצה יהדות ומסורת אבל סולד מאותה יהדות כשהיא באה בתיווכה של מערכת הרבנות הראשית".

עוד נמסר כי "הפרסומים שמטרתם הייתה לעורר דיון ציבורי בישראל על תפקידה של הרבנות הראשית לישראל על פי חזונו של הראי"ה קוק זצ"ל מומנו על ידי יהודים שהוטרדו בדיוק מסוגיות אלו. בפרסומים לא הופיעה מילה רעה אחת על הרבנים הראשיים ולא על הרבנות אלא הוצג מצע רעיוני ערכי והלכתי לאופן שבו לדעת ארגון צהר צריכה לפעול הרבנות הראשית על מנת לקרב את היהדות והמסורת לעם ישראל. ארגון צהר יתמוך בכל רב, שיאמץ את אותו מצע".