גיוס בנות

ש: האם ישנה פסיקה מרבנים שלבנות אסור ללכת לצבא או שהאמירה הזו היא בגדר המלצה?

ת: ודאי איסור חמור ופסק גמור של הרבנות הראשית ושל כל רבני ישראל מלבד בודדים. ועיין קצשו"ע קנב ח.

שיזוף בשבת

ש: האם מותר להשתזף בשבת במיטת שיזוף מופעלת על ידי שעון שבת?

ת: כן. אם אין זה לרפואה. כי זו לא צביעה שאסורה תורה. כמובן עדיף לעשות דברים קדושים בשבת. שמירת שבת כהלכתה (יד מד. וכן ילקוט יוסף שבת צג - מ"צ).

קריאת ספרים בחנות

ש: האם מותר לשבת בחנות ולקרוא ספרים מראש עד סוף?

ת: ודאי לא. אין זה מיועד לכך. זה גוזל את החנות והקונה שיקנה. בשביל לקריאה יש ספריה עירונית (וכנגד הנהגה זו יש חנויות ספרים שתלויים בהם שלטים: "כאן לא ספריה" - מ"צ).

אשה חזנית

ש: מותר שאשה תהיה חזנית בקבלת שבת?

ת: חלילה! וזה חטא כפול כיון שנעשה בשם קהילה. עיין מאמר למקדש מעט של מרן הרב קוק במאמרי הראיה.

הסתרת חומרות

ש: האם זה נכון שאדם שמחמיר צריך להסתיר זאת?

ת: כן. כך ראוי כמה שאפשר, ובודאי לא יתפאר. ומעשה באשה שהגיעה לגהינם כי היתה מספרת לחברותיה שהיא צמה (ירושלמי חגיגה ב ד - מ"צ).

חומרות הוריו

ש: אם הוריי קבלו על עצמם חומרות, זה מחייב אותי?

ת: לא. אך אם נהגת כן מרצונך מחוץ לבית וברצונך לחדול, צריך התרת נדרים. ואם חשבת שזה דין, אין צורך בהתרה. עיין פס"ת תסח אות יג.

הרזיה ובל תשחית

ש: אני בתהליך הרזיה. לפעמים יש שאריות עוגה שקשה לי לעמוד בפיתוי. מותר לי לזרוק אותן או זה בל תשחית?

ת: מותר. בל תשחית של גופו יותר חשוב. שבת מ.

באו זרים למקדשי

ש: מי כתב את השיר באו זרים למקדשי?

ת: האדמו"ר ממודז'יץ בעל אמרי אש.

ספר אבוד

ש: אם יש בישיבה ספר אבוד שברור שהבעלים התייאשו, מותר לקחת?

ת: סליחה. חייבים לשאול את ראש הישיבה, כי יש שיטות שונות

שימוש בציוד משרדי

ש: האם מותר לי להשתמש לצרכיי הפרטיים בציוד משרדי, כנייר, סלוטייפ ועט, הן באזרחות הן בצבא?

ת: אם זה מעט, יש מחילה.

כל מה שרציתם לדעת על הרב אבינר - אבינרפדיה: כולל שיעורים, שו"תים ושיחות בישיבה בארוחת צהרים - מעודכן כל יום!