יו“ר מפלגת ”העבודה“, שלי יחימוביץ‘, אמנם מנסה לפנות לציבור הדתי ולשכנע חלקים ממנו להצביע למפלגתה בבחירות הבאות לכנסת, אך מצע המפלגה שהתפרסם בימים האחרונים, מגלה עמדה ברורה ביחס להפעלת תחבורה ציבורית בשבת - שדתיים רבים עשויים לסלוד ממנו.

מצע מפלגת העבודה מתייחס בהרחבה גם למעמד השבת בישראל, בהתייחס לכך שהיא אכן ”תישמר כיום המנוחה הכללי“. במצע נכתב כי המפלגה מכירה בחשיבותו החברתית של יום מנוחה המוסכם על כלל חלקי הציבור במשמעותה התרבותית של השבת כעמוד תווך במסורת היהודית, ובערכו הלאומי של מרחב ציבורי בעל צביון ממלכתי המהווה מכנה משותף ומלכד עבור שכבות החברה השונות“.

(יחימוביץ' בחוג בית עם ציבור דתי-לאומי. צילום: פרטי)

עם זאת, במצע הובהר כי ”העבודה“ אכן ”תומכת בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת במסגרת אשר תוגבל על ידי הסדרים אשר ייקבעו ברשויות המקומיות על פי צרכי ואופי אוכלוסיותיהן“ - בדומה לעמדת ”מרצ“ או חד“ש. עוד נכתב כי המפלגה ”מצדדת בקיום פעילות תרבות, נופש, בילוי ופנאי ביום השבת“. עם זאת, במצע נכתב כי ”היקף המסחר בשבת יצומצם, באופן המביא לידי ביטוי את העדפותיהם של תושבי כל אזור“.

בתוך כך, מצע המפלגה מקדם בנוסף גם נישואין וגירושין אזרחיים בישראל ויצירת בתי עלמין אזרחיים והנגשתם לכלל האזרחים, תוך מתן אפשרות לטקסים דתיים שונים לנקברים - בניגוד למציאות המקובלת כיום.