לאחר שסירב להופיע לחקירת משטרה בטענה כי מדובר ברדיפת רבנים וניסיון להשתקת דעת תורה, הוציאה הערב (ב) משטרת ישראל צו מעצר לרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע, זאת בשל "הסכמה" שנתן ותמיכה שהביע בספר "תורת המלך".

מפקד משטרת חברון הגיע לפני מספר ימים לביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק הרב ליאור.

חקירות המשטרה מתבססות על חשד להסתה לרצח וגזענות בחיבורו של הרב שפירא, "תורת המלך", בו כתב הרב בין היתר כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". לדבריו, "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".



כזכור, לפני כחצי שנה ובעקבות ההסכמות שנתנו ל"תורת המלך", זומנו הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף לחקירה, אך סירבו להגיע אליה וטענו כי בגילוי דעת שפרסמו כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה" וכי הם מסרבים בכל תוקף לשתף פעולה עם המשטרה בנושא. על-פי גילוי הדעת עליו חתומים השניים, "הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים - הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל".

"ניסיון להשליט שלטון פחד"

הערב מסר ח"כ מיכאל בן ארי בתגובה לכיפה כי צו המעצר נגד הרב ליאור הינו בבחינת "שערוריה". לדבריו "יש כאן נסיון להשליט שלטון פחד. הוצאת צו מעצר נגד גדול תורה בגלל הסכמה שנתן לספר, היא חציית קו אדום. האם היו נוהגים כך נגד איש אקדמיה מהשמאל? לאן נעלמו השמאלנים שרק לפני כמה ימים דיברו על סתימת פיות?".

ועד מתיישבי השומרון מסר אף הוא כי "מדובר בהכרזת מלחמה של פרקליטות המדינה על האמונה היהודית ונושאי דגלה". מהועד נמסר כי "צו זה מהווה יריקה בפרצופו של העם היהודי לדורותיו. מדובר במעשה נואל שנועד להרתיע רבנים מלהשמיע דעתם התורנית. אנו קוראים לכל מי שאופייה היהודי של מדינתו יקר לו, לקום ולהתנגד גם בגופו למחטף פרוע ואנטי יהודי זה".

מנגד נמסר מטעם תנועת "נאמני תורה ועבודה" כי "ההתעקשות המיותרת בתחילת הפרשה שלא לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק מובילה אותנו למקומות שאיש אינו רוצה להגיע אליהם. על רבני ישראל לכבד את חוקי חוקי המדינה כמו כל אזרח בישראל ולמחויבות זו גם משמעות הלכתית של דינא דמלכותא דינא, ולכן אי שיתוף פעולה עם רשויות החוק לא רק שיוצר רושם שיש אזרחים שהם מעליו, יש בו גם משום בעיה הלכתית. במקביל, מן הראוי שרשויות החוק יבדקו את עצמן האם אינן נוהגות באיפה ואיפה ביחסן להתבטאויות של אישי ציבור בישראל, מימין ומשמאל."