ראש ישיבת פתח תקווה וחבר פורום תקנה, הרב יובל שרלו, מותח לראשונה ביקורת פומבית על החלטת הפורום לפרסום העדויות הנוספות נגד הרב מוטי אלון בעיתון "ידיעות אחרונות". במכתב ששלח לבוגרי ישיבת פתח תקווה אמש (ד), קובע הרב שרלו כי "הפורום שגג" וכי מדובר ב"שגיאה חמורה". עם זאת, מדגיש הרב שרלו כי הוא לא סבור שיש להתנצל בפני הרב אלון אלא "בפני הציבור שנחשף לכל הכאב הגדול הזה". בפתח מכתבו מציין הרב שרלו כי דבריו מהווים עמדתו האישית בלבד ולא עמדת הפורום הרשמית.

בעקבות פרסום העדויות טוען הרב שרלו כי "הפורום צריך לעשות שני דברים: הדבר הראשון לדעתי הוא להתכנס, לבדוק היכן טעינו, ולקבוע כללים ברורים של התנהגות לקראת העתיד, ומול המקרים שאנו מטפלים בהם היום ובעתיד. זהו תיקון גדול שצריך לעשות. הדבר השני הוא לחזק את עצמו ולא ליפול ברוחו, כדי להמשיך במשימה החשובה שהוא עוסק בה".

במכתבו, מוסיף ומתייחס הרב שרלו למי שנושא באחריות לפרסום העדויות, באומרו כי הוא מתנגד ל"עריפת ראשים" שכן יש לטענתו "לתקן ולא לערוף". "שנית", מציין הרב שרלו, "אותם אלה שהיו קשורים בכך (בפרסום העדויות - א.פ) הם אלה שבזכות מסירותם ועבודתם משימת הפורום בכלל מתבצעת והפורום כולו צריך לגבות לדעתי את אלה שפועלים בשליחותו. הפורום כולו אחראי, ואני רואה גם את עצמי כאחד האחראים לפרסום הזה".

הרב שרלו מסביר במכתב כי הפורום נאלץ לפעול לפרסום העדויות בתקשורת מכיוון שבתקופה האחרונה "נעשו פעולות רבות כדי לקעקע את מעמדו של הפורום, לשחוק את אמון הציבור, ולהביא לכך שכאילו לא היו דברים מעולם, ולמעשה כלל אין סכנה, ולמעשה הדברים מלכתחילה כלל לא היו נכונים". לדבריו, החשש המרכזי בתקנה היה "שמתלוננים אחרים (במקרים אחרים לחלוטין) היו מגיעים למסקנה שגרמה להם לא להתלונן במשטרה: אין טעם לנסות להילחם בעוול, כי בסופו של דבר הדברים נשחקים ונשכחים" - ועל כן נאלץ הפורום לאיים ולממש את איומיו בפרסומים בתקשורת.

"עיקר התשובה זה השתיקה"

בתוך כך ובמקביל לפרסום מכתבו של הרב שרלו, אמש (ד) מסר הרב אלון שיעור בבית כנסת בבת-ים, בו התייחס במרומז לשתיקה שגזר על עצמו במשך שמונת החודשים האחרונים, למן הפרסום הראשון של פורום "תקנה". "כוחו הגדול ביותר של האדם הוא בשתיקה, מה שיש בעולם הוא לא הרעש שיש מסביב", אמר הרב אלון.

"רחל לימדה את הסוד של השתיקה. יש שתיקה שהיא למעלה מכל הדיבורים, שהיא למעלה מכל המילים. גם ברגעים הכי קשים מה שיש בעולם הוא לא מה שאתה רואה מבחוץ, הוא לא מה שאתה רואה מסביב, הוא לא הרעש שיש מסביב, הוא לא השקר שיש מסביב. הוא הדבקות באל טוב", הוסיף הרב וציטט מדברי רבי נחמן מברסלב, באומרו כי "עיקר התשובה זה השתיקה".