חטא משה ואהרן במי מריבה אינו מתפרסם בכתוב ורבו בו הפרושים השונים רש"י פירש (בפסוקים יא יב) "מפני שצוה אותם ודברתם אל הסלע - ולא אמר והכיתם, שאלו דברו היה הקב"ה מתקדש לעיני כל העדה ואומרים ומה סלע זה שאינו שומע ואינו מדבר מקיים דברו של הקב"ה אנו עאכו"כ." הרמב"ן במקום מקשה על רש"י כמה קושיות ומוסיף: "ואין הנס גדול בדבור יותר מההכאה, כי הכל שוה אצל הסלע." כלומר שגם בהכאה על הסלע יש נס כשיוצאים ממנו מים. האר"י כותב שאמנם מצד עוצמת הנס אין הבדל בין דיבור להכאה אבל מבחינה חינוכית יש הבדל. ולעם שנכנס לארץ ישראל צריך להשתמש בדבור ולא בהכאה.