(
















א"ר לוי: אמר לפניו, רבש"ע עצמותיו של יוסף נכנסו לארץ ואני איני נכנס לארץ? אמר לו הקב"ה: מי שהודה בארצו ־ נקבר בארצו, ומי שלא הודה בארצו ־ אינו נקבר בארצו. יוסף הודה בארצו מנין? גבירתו אומרת (בראשית לט): ראו הביא לנו איש עברי וגו', ולא כפר אלא (שם /בראשית/ מ) גנב גנבתי מארץ העברים. נקבר בארצו מנין? שנא' (יהושע כד): ואת עצמות יוסף אשר העלו מארץ מצרים קברו בשכם. אתה שלא הודית בארצך ־ אין אתה נקבר בארצך. כיצד? בנות יתרו אומרות (שמות ב): איש מצרי הצילנו מיד הרועים, והוא שומע ושותק? לפיכך לא נקבר בארצו.