לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום (ה') את נתוני האוניברסיטאות לשנה האחרונה. מהנתונים עולה מבין תחומי הלימוד המובילים בקרב סטודנטים לתואר ראשון, תחום ה-STEM (מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב, המדעים הפיזיקליים והביולוגיים, הנדסה ואדריכלות) מוביל עם 31.6 מבין הסטודנטים החדשים לתואר ראשון, ואחוז דומה גם מכלל הסטודנטים לתואר ראשון - 33.1%.

ירידה במספר הסטודנטים הנרשמים לתואר ראשון ושני

עוד עולה מהנתונים כי חלה ירידה בשנה האחרונה במספר הסטודנטים החדשים הלומדים לתואר ראשון בשיעור של 4.3% לעומת השנה הקודמת. כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה באוניברסיטאות (9.1%, לא כולל האוניברסיטה הפתוחה). מספר הסטודנטים לתואר שני ירד גם הוא באופן דומה, בשיעור של 4.7%. וכך גם מספרם של כלל הסטודנטים לתואר ראשון שירד בשיעור של 0.1%.

מדעי הטבע בעלייה - מדעי הרוח בירידה

תחומי הלימוד שרשמו עלייה במספר הלומדים בשנה האחרונה הם מדעי הטבע מתמטיקה וחקלאות - עלייה של 4.3% בסך הלומדים. עלייה נוספת נרשמה גם במספר לומדי המשפטים (2%) והרפואה (0.9%). לעומת זאת, במדעי הרוח חלה ירידה של 4.7% וכך גם בלימודי העסקים והניהול (ירידה של 4.8%).

רוב הסטודנטים באקדמיה - נשים

בכלל התארים האקדמיים, ראשון שני ושלישי, נשים הן הרוב מבין הסטודנטים - 60.3%. מבין הלומדים לתואר ראשון נשים מובילות רוב של 58.9%, בתואר השני הרוב הנשי גדול יותר עם 64.3% ואילו בתואר שלישי הרוב קטן יותר - 53.6%. הרוב הנשי באקדמיה מושפע מנוכחות גבוהה במיוחד של נשים חרדיות וערביות ביחס לגברים ממגזרים אלו. אחוז הנשים מבין הסטודנטים הערבים הגיע ל69.2%, ומבין הסטודנטים החרדים - 69.4%.