"ShoppingIL" הוא יוזמה של חברת Google, במסגרתה מוצעים מבצעים והטבות באתרים הישראלים למשך 48 שעות. אירוע הקניות הראשון התקיים בשנת 2014 ומאז מתקיים מדי שנה והפך לאירוע המכירות המקוונות השנתי של ישראל. השנה, בצל המלחמה המתחוללת בארץ, יתקיים אירוע המכירות במתכונת שונה.

אירוע הקניות "ShoppingIL" יתקיים גם השנה - ההחלטה של Google

ב-Google הוחלט לשנות את האירוע שאמור להתקיים במשך 48 שעות, ולהפוך אותו לאירוע שאינו תחום בזמן ומאפשר לכל עסק מקוון שרוצה להירשם לקבל ערכת מדיה ייעודית להטמעה באתר ובכך לעזור לצרכנים שרוצים לחזק את הכלכלה כעת. "השנה, יותר מתמיד, חשוב לתמוך בכלכלה המקומית ובעסקים ישראלים", נכתב בהודעה שהוציאה החברה.

במסגרת אירוע הקניות, כל עסק שיבחר להירשם ולקחת חלק יהיה רשאי להציע ללקוחות הנחות, מבצעים והטבות משתנים ומתחלפים לאורך התקופה. כחלק מההכנות לאירוע הקניות בנובמבר, ובמהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים כלים, תוכניות והכשרות כדי לעזור להם לשפר את הכלים הדיגיטליים שלהם, להגיע ללקוחות בכל הארץ ולהמשיך לשפר את חוויית הקניות אונליין.

דווקא כעת, כשכולם ספונים בבתים והתסכול גבוה, נתוני החיפוש של Google מעידים כי החיפוש אחר "קניות אונליין" זינק בתקופה האחרונה ב-200%. ב-30 הימים האחרונים חל גידול של 650% בחיפוש "ShoppingIL" וגידול של 180% בחיפוש "Black Friday".