השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יצא בהצהרה לציבור הערב (א'), זאת לאחר החלטת בית המשפט העליון לאסור על השר להתערב בניהול פעולות המשטרה, לרבות בכל הנוגע להפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט. 

"היום נפל דבר בישראל" פתח בן גביר ואמר, "בהחלטה ללא כל נימוקים, השופט יצחק עמית קובע שאני לא אוכל לתת הנחיות למשטרה בעניין ההתפרעויות של האנרכיסטים וחסימות הצירים. בהחלטה של חצי עמוד, השופט עמית ביטל היום את הרשות המבצעת". 

השופט יצחק עמית ונשיאת בית המשפט עליון צילום: Shir Torem/Flash90

"ההחלטה של השופט עמית היא הפיכה לכל דבר"

לדביר השר, "ההחלטה לפיה השר יכול רק להתוות מדיניות כללית בלי שום יכולת אופרטיבית לממש את המדיניות היא לא רק חסרת תקדים". לטענתו "ההחלטה של השופט עמית היא הפיכה לכל דבר".עוד תקף בן גביר את השופט שהכריע בעניינו: "מבחינת השופט עמית וחלק מחבריו, השר יכול להגיד מה הוא חושב שצריך לעשות, אבל הוא לא יכול לבצע שום דבר מזה, ולא יכול לוודא שהמדיניות שלו מבוצעת".

השר בן גביר ציין כי איננו  הראשון שקובע מדיניות בעת חסימות כבישים. לדבריו, גם עומר בר לב עשה ושרים קודמים עשו זאת, ולכן לטענתו: "רק כשזה מגיע לחסימת נתיבי איילון שנעשית בשביל תמיכה בבית המשפט העליון, השופט עמית מחליט לעקר את הסמכות שלי לגבי ההתפרעויות האלו, ונותן החלטה כשהוא בניגוד עניינים מובהק". 

"כל שרי הממשלה יהיו עציצים"

בסיום דבריו, התייחס בן גביר לרפורמה המשפטית, ואמר כי החלטה זו רק מחזקת את "הדחיפות החיונית של הרפורמה המשפטית", לדבריו: "אם לא נעביר את הרפורמה החשובה הזאת, כל שרי הממשלה באמת יהיו עציצים נטולי השפעה".