מכה אנושה לעיתונים: לעיתים בעת שאנחנו קוראים עיתון צדה את עינינו מודעה  המודיעה על כל מיני מכרזים במשרדי ממשלה או רפורמות שנערכים בימים אלו. אלו לא סתם פרסומות, אלו פרסומות שמחוייבות על פי החוק. אותו חוק פרסום ממשלתי הביא להכנסות גבוהות מאוד לערוצי התקשורת והעיתונים, אבל האם כל זה עומד להשתנות?

לא נותנים גב לעיתונות המודפסת צילום: פלאש 90

רפורמה בחוק הפרסום הממשלתי

במסגרת ההסכמים הקואליציונים עליהם חתם הליכוד, נכתב באחד ההסכמים כי "הממשלה תוביל רפורמה בחובת הפרסום בעיתונים יומיים תוך שכלול הליך הפרסום, באמצעים דיגיטליים, באמצעות אתר אינטרנט ייעודי וכדומה" לשון הסעיף בהסכם. חשוב לציין כי לשון הסעיף לא אומרת בהכרח כי כל תקצוב הפרסום הממשלתי בעיתונים ייפסק אלא ייתכן והוא ייפגע מהנתונים

עיתון הארץ צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הנפגעים העיקריים - העיתונים הגדולים

אמנם הקריטריונים לפרסום בכלי התקשורת לא ברור בדיוק אך ככל שהעיתון גדול ככה תקציב הפרסום הממשלתי בו גדול יותר. הדבר אומר שהראשונים להיפגע הם העיתונים הגדולים במדינה כמו: ישראל היום, ידיעות אחרונות, הארץ, מקור ראשון ומעריב. אך גם עיתונים קטנים יותר ייפגעו משמעותית מהרפורמה.