לפני החגים דיווחנו על הדרישה של כמה מהשחקנים הגדולים בשוק המזון והצרכנות להעלות את המחירים אחרי החגים. נראה שבאותן חברות לא ביזבזו רגע כשכבר היום, רגע לאחר החגים הודיעו לרשתות השיווק על עליית המחירים, בין החברות ניתן למצוא את יוניליוור, מחלבות גד וסנו. עכשיו נותר לראות האם הרשתות יכנעו או שיעמדו לצד הצרכנים.

מוצרי בסיס יתייקרו

מוצרי בסיס רבים ייתייקרו החל מהיום (ג') כמו מוצרי סנו שמעלה את המחירים בפעם השלישית בתקופה האחרונה, ומוצרי יוניליוור כמו דגני בוקר, שוקולדים של פררו וסבונים. עוד מוצרים שצפויים להתייקר הם: מוצרי חלב של טרה שאינם בפיקוח, גבינות שמנת וגבינות מיוחדות כמו גאודה של מחלבות גד וכלל מוצרי הנייר של סנו.

איך יגיבו ברשתות השיווק והכוח של הצרכנים 

עד עתה רשתות גדולות כמו רמי לוי ושופרסל סירבו לבקשות החברות להעלות את המחירים ועמדו לצד הצרכן, במיוחד על רקע מוצרים מקבילים שנותרו זולים. עכשיו המצב שונה מעט כשכמה חברות מעלות את המחירים יחד בו זמנית ונותר לראות איך יגיבו רשתות השיווק הגדולות. צריך להזכיר שהכוח נמצא גם בידיים של הצרכנים עצמם שיכולים שעזרת לחץ ציבורי להפעיל לחץ על החברות הגדולות. בעבר יצא העיתונאי גיא לרר בתוכניתו 'הצינור' למספר מאבקים הנוגעים לעליות המחירים, מאבקים שנשאו פרי.