הקמת ההמשלה בראשות נפתלי בנט לפני כשנה, יצרה קרע בין מצביעי הליכוד, ה"ביביסטים", לבין הציבור הציוני דתי תומכי בנט. אמש (ג') שודר בערוץ 14 המונולוג הכואב של העיתונאי הסרוג, אראל סג"ל.

את המונולוג פתח סג"ל על הפיל הוורוד שבחדר שקורע את המחנה הלאומי. "בדרך כלל אני אוהב פילים אבל הפיל הזה מאוד בעייתי הוא יכול לדרוס את כולנו. הפיל הוא כמובן הסכסוך הגלוי והבוטה בין ימין מצביעי הליכוד, יעני הביביסטים, לפלג לא גדול בימין הדתי לאומי", אמר העיתנואי.

העיתונאי הסביר שהוא משתייך לשתי הקבוצות: המחנה הביביסטי והמחנה הציוני דתי. "כן אני ביביסט, אני תומך בנתניהו אני חושב שהוא ממש מדיניות ימין ציונות לאומית, ראייה אסטרטגית לרחוק", אמר סג"ל, "מצד שני, סוציולוגית גדלתי בסרוגים, יש לי כיפה, אני שבט ידידיה, למדתי בהימלפרב והרטמן, אבא שלי היה קומונר של סניף מלאב, הבן שלי למד בישיבת עתניאל, אני מת על האנשים האלה, החברים של הבן שלי, החברים שלי, מלח הארץ, לוחמים קצינים מתנדבים, עמך ישראל אהוב".

הדו"ח של אראל:

&ab_channel=%D7%A2%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%9514

קיבלנו גט וזה הרגיש כמו בעיטה בלב

סג"ל יצא נגד הסרוגים שתמכו בממשלה ואמר שהם בגדו בבעלי בריתם. "עיקר הסכסוך שלי עם פלג לא גדול אבל משפיע מאוד, אליטיסטי, חלק ממנו מרגיש יותר הזדהות בורגנות יש עתידית ממודיעין מאשר עם נתיבות", אמר העיתונאי. 

"קשה לשכוח את תחושת העלבון כשעמדנו, מיליון מצביעי הליכוד, מול מצביעי בעלי בריתנו עד לפני רגע ומצטרפים לאלו שמחרימים אותנו. קיבלנו גט וזה הרגיש כמו בעיטה בלב. קשה לי להאמין שהקרבתם את האידיאולוגיה וגם את רצון הרוב בשביל ראש ממשלה עם כיפה. אבל אני יודע מה אתם אומרים: בחירה ציונית, חשבנו שיש סיכוי רצינו אחדות יציבות פתרון למשבר הקשה רצינו לצקת סדר בכאוס טובת המדינה עמדה לנגד עינינו".

העיתונאי טען שמצביעיו של בנט טעו אולם עדיין לא מוכנים להודות בכך. "אז אני מבין מאיפה באתם, אתם לא מבינים אותנו? את הכאב החד והאמיתי? בחרתם להציע לנו להיכנע להגמוניה? לוותר על הבחירה שלנו ועוד להטיף את הסגנון? מה ציפיתם? שנקבל אתכם בחיבוקים בנשיקות אחרי שתמכתם בממשלה הכושלת הזאת?" תהה סג"ל, "אנחנו בפוסט טראומה. אבל אתם טעיתם, המצב השתנה. שלושה שבועות אחרי שבנט נעלם הוא נעלם כלא היה, מהי מורשת בנט? טעיתם, קשה להודות בטעות".

צריך לבקר מכל הצדדים, אבל השנאה מקלקלת את השורה

סג"ל פנה לקהל תומכי נתניהו וביקש מהם להרגיע את הרוחות. "בינתיים הרשת רותחת. אני פונה אליכם אחיי הביביסטים גם אם הכעס מוצדק וחוסר האמון עדיין מבעבע, חייבים להוריד דציבלים", ביקש סג"ל, "המהות אמנם קודמת לסגנון, אבל האמוציות והכאב גרמו לכולנו ללכת רחוק מדי. מותר לבקר, צריך לבקר מכל הצדדים, אבל השנאה מקלקלת את השורה. בסוף אנחנו אחים".

העיתונאי סיים את המונולוג בתזכורת לכולם שלמרות המחלוקות - כולנו אחים ומאמינים ברעיון הציוני, כל אחד בדרכו. "כולנו ציונים, כולנו בני הרצל, כולנו חלק ממחנה אחד, מחנה החד נס, המחנה הלאומי שנאבק על עצם קיומה של מדינה יהודית", הזכיר סג"ל, "יש פה ריב גדול בתוך המשפחה פשוטו כמשמעו, אבל המציאות בחוץ מתדפקת וזו שעה גורלית. אני פונה לכל חבריי משני הצדדים זה ריב שיש בו ערכים, אידיאולוגיה, תפיסת עולם ויש בו אגואים. גם האגו הגדול שלי שנפוח מחשיבות עצמית. ומול אגו יש רק פתרון ישראלי אחד".