יש עתיד, כחול לבן או העבודה. בעוד שחברי הכנסת יצביעו הלילה (ד') על חוק פיזור הכנסת, אנשי ציבור אחרים שוקלים את צעדיהם לקראת כניסה אפשרית למערכת הפוליטית. אחד מהם הוא הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, השם החם והמחוזר בתקופה האחרונה. הבוקר פרסמה העיתונאית דפנה ליאל כי יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, נפגשה עם אינזקוט. 

ביום ראשון האחרון בכינוס של מפלגת העבודה, השר לבטחון פנים, עמר בר-לב, קרא לגדי איזנקוט להצטרף למפלגתו: "אני אתמודד לרשימה, אני מאוד מקווה שיגיעו כוחות חדשים. אני אפילו ארשה לעצמי לקרוא מכאן לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להצטרף להתמודדות לרשימה של מפלגת העבודה".

בנוסף, בר-לב פרגן לרמטכ"ל לשעבר וציין כי הוא בטוח שאישיותו גם תיטיב עם מפלגתו: "איזנקוט היה רמטכ"ל מצוין, ומה שמאפיין אותו זה מבט אסטרטגי לטווח ארוך. זה התחיל מקביעת אסטרטגיה לצה"ל. ולכן, אדם כמו גדי, שאין לי ספק שמסתכל רחוק ולטווח רחוק - שיגיע למפלגת העבודה. מפלגה שיש זכות קיום עצמאית ברעיון המשותף לכל אחד מחברי הכנסת, ואין לי ספק שדרך זה הוא גם יתרום למפלגה, ויותר מזה, יתרום למדינת ישראל"

יש עתיד או כחול לבן?

כאמור, מפלגות שונות מתחרות על הזכות לצרף את איזנקוט לתוך מפלגתם. בשבוע שעבר דיווחנו על שיחה בין לפיד ובין הרמטכ"ל לשעבר בה לפיד העביר לו מסר ברור: רוצה אותך ברשימה כמספר 2, אבל תבוא לבד ולא ברשימה נפרדת אלא כחלק אינטגרלי ממפלגת יש עתיד.

כזכור, לפני הבחירות האחרונות, איזנקוט כבר שקל להצטרף למערכת הפוליטית. הרמטכ"ל לשעבר, היה מחוזר מאוד מבין מפלגות הימין-מרכז, קיים שיחות עם כמה מפלגות המתמודדות לכנסת, ובסופו של דבר החליט שלא להיכנס למערכת הפוליטית.