פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, הכרזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, ההקפאה הזמנית של סיעת רע"מ מהקואליציה וגל הטרור האסלאמי המשתולל ברחבי המדינה - אלה העניינים שמסעירים אותנו בתקופה האחרונה וכך יפתח היום (ב') מושב הקיץ של הכנסת. יו״ר הקואליציה החדש, חבר הכנסת בועז טופורובסקי אמר הבוקר בקול ברמה: "הסיפור עם רע"מ לא פשוט, זה משבר רציני".

החודש הקרוב יהיה חשוב מאוד עבור הממשלה בראשותו של נפתלי בנט, בעיקר בשל העובדה שכלל אין לה רוב במליאה, בעקבות פרישתה של סילמן. חברת הכנסת מימינה תפנה היום רשמית את לשכתה הגדולה בקומת הממשלה, ובמקומה תכנס לחדר שרת הפנים איילת שקד. את מקומה בתפקיד יו"ר הקואליציה ימלא באופן זמני חבר הכנסת מיש עתיד, בועז טופורובסקי.

מושב הקיץ יפתח היום עם הצעות אי-אמון בממשלה, אותן הגישו הליכוד והסיעות החרדיות. מחרתיים יגיע העיקר בדמות הצעת חוק לפיזור הכנסת. בליכוד הוחלט אתמול להעלות הצעת חוק לפיזור הכנסת לסדר יומה של הכנסת אך כלל לא ברור אם ההצעה תעלה להצבעה בקריאה טרומית, החלטה שתתקבל בהמשך השבוע. 

כאמור, רע"מ הקפיאה את חברותה בקואליציה ובימים האחרונים הודיע היו"ר, חבר הכנסת מנסור עבאס, כי חברי מפלגתו לא יגיעו לשמכן הכנסת בימים הקרובים. בליכוד ממתינים לראות האם רע"מ תממש את איומה ותיעדר מהכנסת, או אז יעלו את הצעת החוק לפיזור הכנסת להצבעה. נציין כי אם הצעת החוק תיפול לא ניתן יהיה להגיש אותה שוב במשך חצי שנה.

בנט: "בעת הזו - יהיה חוסר אחריות לדרדר את ישראל לבחירות ולכאוס"

ראש הממשלה כינס אמש את ראשי המפלגות והסיעות. בישיבה דנו המשתתפים בפתיחתו הצפויה של מושב הקיץ מחר, ובחוקים שיעלו במהלך המושב הנוגעים ליוקר המחייה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים. 

ראשי הסיעות סיכמו כי על כל המפלגות לפעול בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל. עוד סוכם, כי חבר הכנסת בועז טופורובסקי יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע. 

בנט אמר אתמול כי "יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו. זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח". 

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, אמר בנט: "כל מי שיש לו טיפת אחריות לאומית ואזרחית חייב לפעול בכל כוחו לקיום ולשימור של הממשלה הטובה הזאת, ואני מצפה ויודע שכל המפלגות וכל ראשי המפלגות הולכים להירתם לזה וכבר נתרמו".

&t=1s