המשטרה פתחה אתמול בערב (ו') בבדיקה לאחר קבלת דיווח במוקד 100 בדבר שריפה בקבר בנימין. שוטרי תחנת כפר סבא ביצעו סריקות במקום לצד איסוף ממצאים פורנזיים וזימון חוקר שריפות. "הרקע והנסיבות בבדיקה", נמסר אתמול מהמשטרה.

נבי ימין הוא אתר הנחשב כקברו של בנימין בן יעקב המצוי במזרח כפר סבא סמוך למושב נווה ימין. במתחם פועלת כיום ישיבה ולמקום באים מתפללים רבים במהלך כל ימות השנה.

כזכור, בחודש שעבר קבר יוסף הושחת פעמיים על ידי פורעים פלשתינים. הפורעים הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים ושברו את ארון החשמל במקום. יממה לאחר מכן עלה לרשת תיעוד נוסף בו נראה פורע פלשתיני מבזה את המקום ומיידה בתוכו אבנים.

יומיים לאחר ההשחתה השניה, צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס למתחם הקבר יחד עם ראש המועצה ובליווי חטיבת שומרון, לטובת שיפוץ המקום. בתחילת תנועת הכוחות לכיוון הקבר, אל"מ רועי צוויג מח"ט שומרון, נתן את פקודת היציאה בקשר ללוחמים.

"תחנת לוחמני, כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר "לזרעך אתן את הארץ הזו" ואנו פועלים היום, ב"יד רמה" כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלשה ימים אומר הכתוב "בעצם היום הזה"! לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים! וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל. תחנות לוחמני תחילת תנועה אל העיר שכם".