ראש הממשלה נפתלי בנט רק החלים מקורונה וכבר נאלץ לטפל בגל הטרור ובעריקה של חברת קואליציה בכירה. למרות מצבו הפוליטי הרעוע והסקרים שלא מנבאים טובות, בנט הגיע לגיל 50 עגלגל ומוצק, כאשר באמתחתו הישגים שלא היו מביישים אף אמא יהודיה. 

1. שירות בסיירת מטכ"ל ופיקוד ביחידה מסווגת

ראש הממשלה בנט אמנם נולד בבירה הכרמל להורים אמריקאים אסלי כמו שאומרים, אך בכל הנוגע לשירות הצבאי בנט הלך על הצברי ביותר. בשנת 1990 התגייס לסיירת מטכ"ל לא פחות, שם שירת כלוחם ב"צוות גיורא". בנט, שיצא גם לקורס קצינים סיים אותו בהצלחה, ונקרא לדגל על ידי טל רוסו, מפקד יחידת מגלן, להצטרף ליחידה כמפקד. שם הגיע עד לפיקוד על פלגה ויצא למילואים בשנת 1996. 

2. הקמת סטארט אפ ושני אקזיטים

בגיל 27, הקים עם שותפים את סאיוטה (Cyota) חברת סטארט אפ בתחום אבטחת מידע. בנט כיהן כמנכ"ל החברה עד למכירתה ב-145 מיליון דולר.אחר כך המשיך לעוד סטרט אפ וגם שם גרף סכום נכבד אחרי שהחברה נמכרה. אגב, בשנת 2021 העריך מגזין "פורבס" את הונו של בנט ב-100 מיליון שקלים. 

3. הקמת משפחה 

תוך כדי המיליונים שזרמו לבריאות, נפתלי בנט גם מקים משפחה. יחד עם גילת, בני הזוג מגדלים ארבעה ילדים ברעננה, ובנם הבכור, יוני, קרוי על שם סא"ל יונתן נתניהו, האח של. בנם הצעיר, דוד עמנואל, קרוי על שם סא"ל עמנואל מורנו, חבר קרוב של בנט ששירת איתו בסיירת מטכ"ל. 

גילת בנט וראש הממשלה צילום: אריאל זנדברג

4. קפיצה לבוץ הפוליטי 

אחרי האקזיט והמיליונים, אי אפשר בלי קצת אידיאולוגיה. בעודו בן 38, וממקום מושבו ברעננה, בנט מונה למנכ"ל מועצת יש"ע ואז גם הקים את תנועת "ישראל שלי" יחד עם איילת שקד. באותן שנים הוביל בנט קו תקיף נגד הקפאת הבניה ביהודה ושומרון. קרב שהיום הוא נפגש בו מהצד האחר של השלט. קארמה. 

5. לפוליטיקה הארצית בכל הכוח 

עם עבר צבאי ורקורד מרשים, בנט השתלט על מפלגת הבית היהודי בבליץ מהיר וקטלני, והציבור הסרוג נהר אחריו בעיניים עצומות. (מה לעשות, זה מה שנכון). בפער עצום, ולאחר שהביס את זבולון אורלב, הפף בנט ליושב ראש הבית היהודי. תחזיקו חזק כי מכאן זה נהיה מאוד מהיר. 

6. ברית האחים וקריאת תיגר על נתניהו

בעודו עומד בראש הרשימה של הציונות הדתית, וכאשר לצידו בתפקיד אישה חילונית, בנט גורף 12 מנדטים ומתרגם את הרוח הווינרית להצלחות. כבר בהקמת הממשלה התגלו החירקושים בינו לבין המעסיק לשעבר, מה שגרם לו לרקום את ברית האחים המפורסמת. באותו מהלך בנט מצליח לכפות על נתניהו להכניס אותו לממשלה יחד עם לפיד והחרדים נשארים בחוץ. הממשל שרדה שנתיים, חודש ו-26 ימים, והתפרקה, לא חשוב שמות. 

צילום: Flash 90

7. הנס הגדול

בבחירות 2019, הודיעו בנט ושקד על הקמת מפלגה חדשה, הימין החדש. למרות הסקרים המפנקים, המציאות לא עושה הנחות גם למצליחנים ביותר, והבחירות הסתיימו במפח נפש עצום לבנט, שנאלץ לנבור בפחי אשפה על מנת למצוא את 1,454 הקולות החסרים של המפלגה. רמז, לא מצא.

רשימה ימנית מאוחדת צילום: Photo by Flash90

אך, לא אלמן ישראל ומלחמות היהודים זימנו לנפתלי בנט הזדמנות לשוב למשחק הפוליטי. בסבב הבחירות השני לאותה שנה, פינה בנט את מקומו לאיילת שקד והשניים חברו לבית היהודי ולאיחוד הלאומי לרשימה משותפת בשם ימינה. בנט, שהוצב במקום הרביעי, נכנס לכנסת וחזר להוביל. 

8. מבירא עמיקתא לאיגרא רמה של הבירא עמיקתא

בזמן ממשלת המעבר, ולקראת עוד סבב בחירות, נתניהו חושש לקחת סיכון ומגשים לבנט את חלומו הגדול, להפוך לשר הביטחון. תסמכו על נפתלי שיעשה מהמינוי לימונדה, והוא ממנף את עצמו עוד ועוד. בתפקידו הבכיר הוא תופס פיקוד על הקורונה, מפעיל את צה"ל ומקושש אהדה מקיר לקיר. שוב בחירות, והפעם בנט, שנשאר מושפל באופוזיציה, מתחיל להריח כיוון אחר. 

9. פיצול מהציונות הדתית עד לכסא ראש הממשלה

בסבך הפוליטי של השנים האחרונות הציונות הדתית מכריזה על פיצול כוחות, ובנט יוצא לסיבוב בראש רשימה עצמאית. אחרי שהסביר לעולם איך לנצח מגיפה ודהר על תהילת העבר כשר ביטחון של מדינת ישראל, זכתה מפלגתו לשבעה מנדטים. בנט, שניהל משא ומתן עם הליכוד להקמת ממשלה, לא היסס גם לקיים מגעים עם יאיר לפיד, עוד בטרם פקע המנדט של נתניהו. על רקע מבצע שומר החומות, הודיע יו"ר ימינה כי האופציה אינה על הפרק, הודעה שלא מנעה ממנו מספר שבועות אחר כך להכריז כי יחבור ליאיר לפיד לטובת הקמת ממשלה חדשה, שנשענת על רע"מ והוא יעמוד בראשה בשנתיים הראשונות.  הממשלה הושבעה ב-13 ביוני ברוב של 60 חברי כנסת לעומת 59 מתנגדים. והשאר היסטריה. 

10. מתווך בינלאומי

לפני למעלה מחודש פלשה רוסיה לאוקראינה ובכך התחילה עוד מלחמה עקובה מדם באירופה. ראש ממשלת ישראל, בהיעדר בעיות דחופות במדינתו, התנדב מיד לסייע במאמצי התיווך. בנט הציע לנשיא הרוסי לקיים פסגה מדינית בירושלים, ובכך לגרום לשני המנהיגים להתגבר על המתח ביניהם. רצונו של בנט לתווך היה כל כך עז, עד שבאחת השבתות הוא אפילו המריא בשעות הבוקרהלפגישה סודית עם פוטין. מיד בצאת השבת נמסר מלשכתו כי ראש הממשלה מתואם בכל צעדיו עם ארצות הברית, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה.

פוטין ובנט צילום: Kobi Gideon/GPO