חכם דוד מנחם הוא רק קהילה ואישיות בולטת ברשתות החברתיות, ומוכר כאישיות מקרבת בין יהודים וערבים. לאחר הפיגוע הקשה בתל אביב כתב מנחם כי "עכשיו זמן מלחמה" וכי אסור לעצום עיניים. כזכור, לפני כשנה כתב מנחם כי הוא מפסיק את כל החברויות שלו בארגוני השלום השונים.

"בימים שהדת שלהם מצווה על כניעה בפני האל הם נכנעים בפני השטן"

"הבעיה הקשה שלנו היא שלא נעים לנו להגדיר את האויב", כתב מנחם לאחר הפיגוע. "אנחנו מכנים אותו בלי שם אלא בכינוי כמו אויבי השלום או כוחות הרע וכדומה. ובכן, כשאינך יודע מי האויב אינך יודע במי להילחם ואיך לנצחו".

לצד המילים הללו הוא הסתייג וכתב כי אסור להכליל. "יש הרבה מוסלמים מאמינים טובים. אבל כל המרצחים הם מוסלמים. ובימים שהדת שלהם מצווה על כניעה בפני האל הם נכנעים בפני השטן ומיישמים את תאוות הרצח שלהם".

"אני בוגר הרבה מפגשים בין-דתיים. מאמין בכוחם של אנשי דת לעצב את החברה. גם פגשתי הרבה מאמינים מוסלמים נקיי לב ושוחרי אהבה. אבל פגשתי הרבה אנשי הלכה ואימאמים נכלוליים ושקרנים פתולוגיים. דוברי שלום בפיהם ורעה בלבבם. לפי הבנתם דתם מתירה להם את השקר. ארורים יהיו. לצערי לנו המלחמה עד כניעת הרע", הוא חותם בצער.

"לא מתכוון לבזבז עליהם אנרגיה טובה"

לפני כשנה התייחס מנחם לאלפי לייקים צוחקים של ערבים על תמונתה של הרוגה מטיל ששוגר מעזה. "תסלחו לי, אלו לא אנשים שראויים לחיים או לחמלה שלנו. ואני לא מתכוון לבזבז עליהם אנרגיה טובה וחיובית. שיישמדו ויאבדו ויפה שעה אחת קודם".

הוא הוסיף: "אני לא רוצה להיות קוסמטיקאי. תביאו ניצחון. תביאו הכנעה של הרע ואחר כך נדבר על שלום אמת. תקראו לי ואתגייס".