היום הראשון מאז הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה מסתיים, והלילה (ד') מתקבלת תגובה נוספת ממפלגת תקווה חדשה בנושא. אין מדובר בתגובה רשמית אך העיתונאית יערה שפירא מדווחת כי גורמים במפלגתו של שר המשפטים גדעון סער - זועמים. מנגד, בגזרת מפלגת יש עתיד של שר החוץ יאיר לפיד נשמר השקט. 

כאמור, גורמים בתקווה חדשה זועמים ואומרים כי הם הזהירו מעידית סילמן. עוד הם אומרים כי המשבר שיצרה חברת הכנסת, ותוצאותיו - באחריותו של ראש הממשלה נפתלי בנט. עוד דיווחה שפירא כי לסיעות השמאל מבהירים בתקווה חדשה: לא נסכים לתמיכת הרשימה המשותפת כדי להציל את הקואליציה. 

גנץ: "נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה"

שר הביטחון בני גנץ כינס הערב ישיבת סיעה עם חברי כחול לבן באמצעות זום: "שוחחתי עם ראש הממשלה היום ואנחנו נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה", אמר גנץ. "כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה. אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול". 

סילמן לבנט: "ניסינו, הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"

מעט לאחר הפרסום על פרישתה מהקואליציה, סילמן פרסמה את מכתב הפסקת החברות בקואליציה לראש הממשלה נפתלי בנט. "ערכים מרכזיים בתפיסת עולמי אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית", כתבה סילמן. "אני קשובה לקולות מהשטח ולמחאה הכנה של ציבור הבוחרים שזכינו בתמיכתו ונבחרנו בקולותיו וגם לכאבם של אלה שלא בחרו בנו אך שייכים למחנה הלאומי. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות. על רקע האמור, הריני להודיעך על הפסקת חברותי בקואליציה". 

סילמן הוסיפה ופנתה לבנט: "אני קוראת לך וליתר חבריי: "צריך להודות על האמת, ניסינו. הגיעה העת לחשב מסלול מחדש. לנסות ולהקים ממשלה לאומית, יהודית, ציונית. בואו נשלב ידיים ונביא לידי ביטוי את הערכים שבשמם נבחרנו ומייצגים את הרוב בעם".

קרעי מתייחס לפרישה של סילמן: