הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (א') את נתוני כלי הרכב בישראל ל-2021, לפיהם היו בשנה החולפת כ-3,840,104 כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-3,312,273 פרטיים - גידול של 4.1% לעומת שנת 2020.

מספר כלי הרכב הפרטיים גדל ב-4.4%, כאשר כ-405.2 אלף כלי רכב נוספו וכ-254.4 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב הכולל גדל בכ-150.8 אלף. 14.1% מכלל כלי הרכב ו-5.9% מכלי הרכב הפרטיים הם מונעים בסולר. סך כלי הרכב ההיברידיים עמד על 299,644, עלייה של כ-34% לעומת 2020. בשנת 2021 היו 16,251 כלי רכב חשמליים, פי 3.6 מאשר בשנת 2020.

יונדאי במקום הראשון, טויוטה בשני וקיה בשלישי

הגיל הממוצע של כלי הרכב בשנת 2021 היה 7.1 שנים, והגיל הממוצע של כלי רכב פרטיים היה שבע שנים בדיוק. 88.7% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית (88.5% בשנת 2020), ו-11.3% היו בבעלות שאינה פרטית, כמו חברות ליסינג עם 6.5%, חברות – 3.8% והשכרה או תיור – אחוז אחד.

23.4% מכלי הרכב בישראל יוצרו ביפן, 14.6% בדרום קוריאה ו-7% בטורקיה. ב-2021, הייתה יונדאי במקום הראשון מבין יצרני כלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו בשנה זו, וחלקה עמד על 15.4%. במקום שני הייתה טויוטה עם 14.7% מהשוק, ובמקום השלישי – קיה עם 14.0%.

היחס בישראל עומד על 406 כלי רכב לכל 1,000 תושבים לעומת 397 בשנת 2020, והיא עדיין נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.

הצבע הדומיננטי בכלי הרכב הפרטיים שעלו לכביש בשנת 2021, הוא לבן (46.5%). הצבע הדומיננטי במצבת כלל כלי הרכב הפרטיים הוא אפור, עם 36.6 אחוזים מסך כלי הרכב.

עלייה במעורבות של אוטובוסים ומשאיות בתאונות דרכים

מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים של סך כלי הרכב הייתה 5.5 תאונות ל-1,000 כלי רכב, עלייה מ-5.3 בשנה הקודמת. המעורבות של משאיות מעל 34 טונות הייתה 7.7 תאונות ל-1,000 כלי רכב בשנת 2021, עלייה מ-7.6 בשנה הקודמת. המעורבות של אופנועים הייתה 14.7 ל-1,000 אופנועים, ירידה מ-15.1 ב-2020. המעורבות של אוטובוסים הייתה 23.8 ל-1,000 אוטובוסים, עלייה מ-23.2 בשנת 2020.