סדרה חדשה שתעלה ב"כאן חינוכית" ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הקרוב תנסה לחבר את הנוער לזיכרון השואה, ותנסה לענות על השאלה עד כמה זיכרון השואה נוכח בחייו של הדור השלישי והרביעי, ועד כמה העבר רלוונטי להווה של בני הנוער ולתכניותיהם לעתיד. 

צילום: באדיבות כאן חינוכית

הסדרה מספרת על מסע תיכוניסטים למחנות ההשמדה בפולין, נפגשים שני צעירים: שני (אלכס זילבר), נערה צינית ומרוחקת, המתקשה להתחבר לרעיון ה"מסע", וקובי (עידו טאקו), בחור מבית מסורתי וציוני נלהב. בין השניים ניצת רומן נעורים, למורת רוחו של מדריך הקבוצה, שאינו רואה במסע מקום מתאים ל"עניינים שבינו לבינה". לאורך הנסיעה שני מנסה למצוא את נקודת החיבור האישית שלה למה שהיא רואה ושומעת ומבקשת לגלות מה עבר על סבתה באוקראינה בזמן השואה. יחד עם קובי היא יוצאת למסע אישי, בניסיון להבין את ההיסטוריה המשפחתית שלה ואת מקומה שלה ברצף המשפחתי, היהודי וההיסטורי.

מסע מעורר מחלוקת

המסעות לפולין מעוררים מחלוקת ודיון ציבורי ער כבר שנים רבות. בחודשים האחרונים עלה הנושא שוב לכותרות על רקע המשבר ביחסי ישראל-פולין בעקבות אישור החוק המונע מניצולי שואה או צאציהם להשיב לידיהם רכוש יהודי שנגזל במהלך השואה או לקבל פיצויים בגינו. המשבר, שנפתר בינתיים, הוביל שוב לקריאה לביטול המסעות לפולין, הן בגין העלות הגבוהה והן כי לטענת המתנגדים המסעות לא משיגים את מטרתם החינוכית וכי למעשה מדובר בחופשה שבמהלכה התלמידים גם מבקרים באתרים מסויימים כדי לצאת ידי חובה. הסדרה תנסה להציג את הלבטים, החששות, הנסיונות להתחבר ולהתחקות אחר העבר, כמו גם דילמות אישיות האופייניות לבני נוער ומתעצמות על רקע המסע. 

הסדרה תשודר החל מה-24 באפריל, ראשון עד רביעי, בשעה 17:00 ובמהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב- כאן חינוכית ובדיגיטל.