אירוע חריג ומצער התרחש אמש (ד') במהלךביקור חשוב בקרב יהדות אירופה, ארגון הגג של יהדות בריטניה יצא במתקפה חריפה נגד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וקרא לקהילות להחרים את חבר הכנסת הימני, סמוטריץ' מצידו המשיך לקיים שלל פגישות שהוגדרו כמוצלחות.

שר התפוצות נחמן שי, התערב וכתב: "לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה". גם סגן השרה יאיר גולן, ביקר את ביקורו של סמוטריץ' ועקץ: "יש לברך על העמדה המוסרית האיתנה של יהדות בריטניה. הלוואי ובקרוב גם אצלנו".

סמוטריץ' שהמתקפה עליו הגיע בהפתעה גמורה, בזמן שהוא מקיים שורה של פגישות מוצלחות ומתקבל בחיבוק בקהילות עצמן, הגיב לסערה ואמר: ""ערכנו סדרה של פגישות עם מנהיגי קהילות, עם רבנים, עם נציגי קהילות שונות כאן בלונדון. כולם שמחים ומתעניינים מאוד, חשוב להם לומר את אשר על ליבם על אתגרי שימור הזהות היהודית של הדור הצעיר. לא מעט ביקורת כלפי מדינת ישראל על השמיים שנסגרו בשל הקורונה, הם טוענים בצדק, ישראל צריכה להיות פתוחה תמיד לכל יהודי העולם".  ליהדות בריטניה מסר: "אני אהב את כולכם מאוד".

ברקע נסיעת הבזק של סמוטריץ' לאירופה, השינויים שמקדמת הממשלה בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של מדינה בדגש על רפורמת הגיור, והשלכותיה על העולם היהודי כולו. לדברי המפלגה, הרפורמה בגיור והשפעותיה על המאבק בהתבוללות מעוררת חשש בקהילות היהודיות באירופה.