על רקע העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה וזן האומיקרון, קיים היום (ב') פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, תדרוך לתקשורת והבהיר כי הווריאנט החדש הוא האחראי לעלייה התלולה ברמת התחלואה, אבל, "הוא אלים פחות מהדלתא". עד שעות הצהריים היום אובחנו 6,474 מאומתים חדשים לקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות ועומד על 5.71%, מתוך 114 אלף בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. 

לדבריו, מדובר בגל משולב יחד עם זן הדלתא. "הדלתא עדיין כאן, גם חולים קשה שאושפזו לאחרונה סובלים ממנו, זה עוד יותר מחדד את הפעילות שאנחנו צריכים לעשות כדי למנוע תחלואה, הדבקה ובטח תחלואה קשה. חשוב להתחסן ולקבל את מנת הדחף, אותו מיליון איש שקיבלו שתי מנות ואולי חשבו בטעות שנפטרנו מהנגיף - לצערי האומיקרון מצלצל לכולנו שהקורונה עדיין כאן. קבלו את החיסון השלישי ותגנו על עצמכם".

אין הבטחה שגל הקורונה הנוכחי הוא האחרון

אמש (א') בישר ראש הממשלה נפתלי בנט על האישור למתן חיסון רביעי לבני שישים ומעלה ולצוותים הרפואיים ועל כך אמר זרקא, "אני מאוד ממליץ להתחסן ולשפר את המוגנות. האומקירון מצלצל לכולנו שהיא עוד כאן. אוכלוסיות בסיכון כמו גריאטרים, מגן אבות, אנשים בעלי מערכת חיסון מוחלשת - אנחנו מאוד ממליצים על מנה רביעית, שלושה חודשים אחרי מנה שלישית. ראינו שרמת הנוגדנים יורדת אחרי זמן ולכן אנחנו ממליצים להם ולצוותים רפואיים לקבל מנה רביעית". 

חיסון רביעי, היום צילום: Flash90

"הגל הזה הוא מאוד דינמי ומתפתח מהר. יש בו הרבה מרכיבים של אי וודאות. אנחנו לומדים הרבה מהניסיון בעולם, אבל גם לומדים את הנתונים שלנו. אנחנו בתקשורת ישירה עם המומחים בדרום אפריקה, באנגליה ובארצות הברית. אך הנתונים שלהם לא בהכרח מתאימים לתרבות הישראלית ולהרגלים שלנו ולכן אנחנו גם לומדים ומתאימים אלינו". הוא הדגיש כי הממשלה לא מקדמת מדיניות של הדבקה המונית, "אין לנו שום מדיניות כזו, אנחנו לא יודעים מה התופעות ואף אחד לא הבטיח שהגל הנוכחי הוא האחרון".