מגיפת הקורונה דועכת בהדרגה, כאשר מדי יום מתפרסמים הנתונים העדכניים של משרד הבריאות מהם ניכרת ירידה בתחלואה. יחד עם זאת, השיח אודות החיסונים, והמתח המתלווה אליו, גובר בימים האחרונים, זאת לאחר אישור מתן חיסון לילדים בגילים 5-11 בארצות הברית וההכרעה הצפויה להתקבל בקרוב גם בישראל. 

לאחר שראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיבלה אבטחה צמודה בעקבות איומים ברשתות החברתיות, מגיע תורו גם של מנכ"ל המשרד ופרויקטור הקורונה לשעבר, פרופסור נחמן אש, ורמת האבטחה שלו תעלה לדרגה 3, כך עולה מדיווח של חדשות 12. עוד עולה מהפרסום, כי אש צויד בלחצן מצוקה וכי ניתנה לו קדימות בקשר טלפוני על מוקד החירום 100.

פרייס מאובטחת 24 שעות ביממה על ידי מאבטח של משרד הבריאות. בהודעה משותפת למשרד הבריאות ומשטרת ישראל נכתב, כי בעקבות העלייה באיומים, משטרת ישראל הנחתה את משרד הבריאות, לאבטח את ראש שירותי בריאות באבטחה צמודה. חשוב לציין, כי ד"ר שרון אלרעי פרייס לוותה על ידי כפתור מצוקה ותגבור פעילות אבטחה סביב ביתה, מזה מספר חודשים בעקבות איומים והערכות מצב המבוצעות ברציפות על ידי המשטרה.

שרון אלרעי פרייס צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר מוקדם יותר בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל בוחנת את השימוש בתרופה החדשנית של פייזר, שמסוגלת לטענתם להתמודד עם הנגיף: "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל". בנוסף הוסיף ראש הממשלה כי התרופה מסוגלת להיות כלי נוסף במאבק במחלה "אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן".