מספר שבועות חלפו מאז דיווחה התקשורת התורכית על התקדמות במגעים בין ישראל לחמאס ועל המאמצים להגיע לרגיעה באזור, בתמורה לשיקום רצועת עזה, ובוועידת האקלים העולמית שנערכה בגלזגו בתחילת השבוע,  התייחס לכך ראש המודיעין המצרי ודיבר על המאמצים להשיג רגיעה, כך על פי דיווח של וואלה ו-ynet. 

הגנרל עבאס כאמל שוחח עם העיתונאים נדב אייל וברק רביד בשולי הוועידה, ולהם אמר כי מצרים "עובדת יומם ולילה" במאמצים להגיע לעסקה אודות השבויים והנעדרים, חללי צה"ל אורון שאול, הדר גולדין, הישאם שעבאן א־סייד ואברה מנגיסטו. עוד עולה מהדיווח של השניים, כי על פי הגנרל המצרי, כל עסקה לשחרור הישראלים תכלול שחרור של אסירים פלשתינים זקנים, נשים ובני נוער וכן גם הקלות לאוכלוסייה החיה ברצועה. 

כזכור, לפני חודשיים התרעת צבע אדום הופעלה בדרום וזוהה שיגור אחד משטח עזה לישראל שיורט על ידי כיפת ברזל. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אז: "צה"ל מגן בגבול רצועת עזה ולא נקבל הפרת ריבונות". בעקבות השיגורים מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו מטרות חמאס וביניהן: מתחם צבאי ובו מספר סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי ובו אתר לאחסון אמצעי לחימה וכן מנהרת טרור של הארגון.