במרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה מנסים להתאושש ממתקפת הסייבר אך ללא הצלחה. המחשבים עדיין נמצאים תחת מתקפה והתוקפים מבקשים לא פחות מעשרה מיליון דולר עבור המידע. בבית החולים מתחזקת ההערכה כי המידע היקר שהיה בתוך המחשבים ימחק ופועלים ללא מחשוב עד החזרה לשגרה.

יחידת הסייבר בלהב 443 יחד עם גורמים בין לאומיים חוקרת את הפריצה ובדיקות שנערכו שללו חשש לרקע בטחוני למתקפה. בהלל יפה מחפשים שרת חלופי אך המידע שיאבד הוא רב, בין היתר הוא כולל היסטוריה רפואית של מטופלים. התוקפים השאירו את כתובת המייל שלהם על השרתים אותם תקפו על מנת שיצרו עימם קשר לתשלום הכופר, אך בית החולים הממשלתי לא רשאי לשלם כופר לתוקפים.

מספר בתי חולים נוספים בארץ מודאגים מהתקיפה הקשה על מחשבי הלל יפה, בין היתר משום שבתי החולים לא מוגדרים כתשתית קריטית ולכן לא מקבלים ליווי צמוד והדרכה ממערך הסייבר הלאומי. במרכז הרפואי משדרים כי הכל כרגיל,  ד"ר גבריאל כיררדו, רופא במערך הכירורגי, סיפר לחדשות 12, על ההתמודדות: "קצת קשה לחזור לימים האלה. אין לנו מחשבים, אין לנו מערכת והעבודה קצת מתעכבת". 

טיפולים שאינם דחופים התבטלו וסגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר פבל פלצ'יאנסי מספר כי: "יש עיכוב מסוים מבחינת קבלת תשובות מעבדה והסיטואציה כמובן לא שגרתית, אבל לא יצאה מכלל שליטה". גם במחלקות האחרות בבית החולים מנסים לשדר עסקים כרגיל. 


(הלל יפה, ארכיון).