באיחור רב ומבלי לספק הסברים, ביום רביעי נכנס לתוקף התו הירוק המהודק, וישראלים רבים קמו למציאות חדשה. ההנחיות החדשות משפיעות במיוחד על הורים לילדים צעירים שאינם יכולים להתחסן, ועל ההורים לבצע עם הילדים בדיקת קורונה, כמעט על בסיס יומי, אבל גם כשהכל נראה הכי מורכב תמיד אפשר לסבך עוד יותר ובמשרד הבריאות הורו על הנחייה מקוממת.

אדם שמעוניין להיכנס לאטרקציה, מחוייב בתו ירוק, תעודת חיסון או מחלים, ילד שאינו יכול להתחסן בעקבות גילו, נאלץ לעבור בדיקת קורונה מהירה בכניסה לאטרקציה, בדיקה שתקפה ל-24 שעות בלבד. הורים רבים שילדיהם עדיין נמצאים בעיצומו של החופש הגדול לא מבינים את הנחיות משרד הבריאות אבל הנחייה אחת נראית מוזרה במיוחד.

כיום קיימות שתי בדיקות נפוצות, בדיקת מטוש בקופות החולים אליה אנחנו רגילים מהשנה האחרונה ובדיקות מהירות בכניסה למקומות בהן התו ירוק מחייב. הורים רבים שבצעו בדיקת מטוש בכדי לשלול מקרה של הדבקה במשפחה או בכדי לקצר בידוד, הגיעו אתמול והיום אל האטרקציות, שם לא קיבלו את בדיקת המטוש שבצעו למרות שהייתה בתוקף של 24 שעות, והם נאלצו להמתין עם הילדים שעות ארוכות בתורים לבדיקה מהירה.

פנינו למשרד הבריאות שם אישרו ואמרו כי בדיקת מטוש בקופות החולים אמנם יכולה להוציא ילד מבידוד אך לא תקפה לאטרקציות כמו בדיקה מהירה. בינתיים ההורים מתוסכלים מהבלבול ומההנחיות ההדוקות שמקשות על יציאה מהבית, הנחיות שנראות ומרגישות כמו סגר, המילה שבממשלה מסתייגים מלומר אך נראה כי החלו לבצע.

"אני לא מצליחה להבין למה בדיקות מהקופה לא תקפות לילדים מתחת לגיל 12 לצורך התו הירוק", מספרת לנו אמא לילדים בתסכול. "הבדיקה יכלה להוציא את הבן שלי מבידוד אבל לא להכניס אותו ל'לונה פארק' ואני צריכה לבצע שתי בדיקות קורונה ביום". 


(שר הבריאות במענה לשאלות הקשות).