חאן אל אחמר הוא אחד המוקשים שעברו ממשלת נתניהו אל ממשלת בנט-לפיד, אבל גם בנט בוחר שלא להתמודד עם המאחז הלא חוקי ולפיד ביקש ממזכיר הממשלה דחייה לפינוי. יום אחרי הפרסום שהביא לא מעט ביקורת על ראשו של בנט, פשרה מפתיעה מגיעה מכיוון השוהים במקום.

תושבי המאחז מוכנים להתפנות בשני תנאים מיוחדים, כך מפרסם עמית סגל. התנאי הראשון הוא לקבל אזרחות ישראלית והשני קבלת קרקע אחרת בתמורה, בתוך שטח ישראל באזור מצדה. התושבים אישרו את המתווה וכעת יצטרך ראש הממשלה להכריע מה דעתו בעניין והאם להיענות לדרישות השוהים הלא חוקיים במאחז.

כזכור, דפנה ליאל פרסמה אתמול בערב כי שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד פנה למזכיר הממשלה שלום שלמה וביקש לדחות את פינוי הבתים הלא חוקיים עד לבחינת ההשלכות המדיניות. במכתב שפרסמה ליאל כתב לפיד אל מזכיר הממשלה תחת הכותרת 'פינוי חאן אל אחמר': "בשנת 2018 אישר בית המשפט העליון להרוס ולפנות את המאחז, אולם בשל שיקולים מדיניים כאלו ואחרים, שהתקבלו על ידי הממשלות הקודמות – לא פונה המאחז עד עצם היום הזה", כתב לפיד והוסיף כי: "פינוי המתחם טומן בחובו מספר אתגרים כבדי משקל, הן ברמה הפנים-מדינית והן ברמה הבין-לאומית, ועל כן עלול להוביל להשלכות מדיניות רבות".


השר ליברמן בחאן אל אחמר, ארכיון.