לפני למעלה מחודש נכנס לתפקידו במשרד המשפטים יו"ר תקווה חדשה חבר הכנסת גדעון סער, ולאחר שקידם חקיקה שתפסול ראיה בלתי חוקית, היום (ג') הודיע על כוונתו לקדם חוק יסוד חדש: חוזק זכויות במשפט. 

בהתאם לתוכנית, החוק, שידון כבר במושב החורך הקרוב, צפוי לקדם את חוק-יסוד זכויות המשפט, שיעגן את זכויות אזרחי ישראל בהליך הפלילי. על פי ההנחיה שניתנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית מררי, ובתיאום עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט, החוק, שיהיה עדכון נוסח לחוק משנת 1994, יכלול בין היתר את הזכות להליך הוגן וזכויות עצורים. כמו כן, יכלול את הכלל שאין עונשין אלא אם מזהירים. מטרת חוק-היסוד היא להפוך את זכויות האזרח לזכויות חוקתיות.

שר המשפטים הגדיר את החוק בתור מהלך היסטורי שיקדם את זכויות האזרח במדינה. כיון שחוק יסוד דורש הסכמה רחבה של הקואליציה, סער הסביר כי בהתאם לקווי היסוד של הממשלה החדשה נקבע שהממשלה תקדם דה פליליזציה וזכויות אזרח.

בהתאם להצעתו הקודמת אשר שייכת לדוקטורינת פרי העץ המורעל, לבית המשפט תהיה סמכות רחבה לפסול ראיה שהושגה שלא כדין בלי צורך להידרש למגבלות ומבחנים מורכבים כפי שנקבעו באותה פסיקה של יששכרוב. כמו כן, בחוק תקבע החלה זהה של פסילה, הן במקרה של ראיה מנאשם והן במקרה של עד. 

לפי המצב הנהוג היום בישראל, לבית המשפט יש סמכות לפסול ראיה מוגבלת בהתאם למבחנים שנקבעו בפסיקה. אולם, באשר לעדים, חוק זה לא חל עליהם. בארצות הברית לעומת זאת, נהוגה דוקטורינת "פרי העץ המורעל", או בלשון האקדמיה ללשון עברית, "ראיה הבאה בעבירה". לפי תפיסה זו, ראיה אשר הושגה באמצעות התבססות על פעולה לא חוקית, כמו חקירה או מעצר, אינה קבילה בבית המשפט. הגישה האמריקנית מתבססת על התיקון הרביעי לחוקה במדינה. באנגליה, החל מ-1984 החוק מעניק לבית המשפט שיקול דעת לפסול ראיה.