יום סוער עבר אתמול (א') על חברי מפלגת רע"מ, בסופו הם רשמו ניצחון על ממשלת ישראל. אמש, לאחר חצות, אמר יו"ר הסיעה, ח"כ ווליד טאהא, כי בימים הקרובים הציבור בישראל יתוודע להישגים של המפלגה הערבית הקטנה.

לאחר פגישתו עם מזכיר הממשלה, שלום שלמה, אמר טאהא: "בתום יום גדוש מגעים, וכשותפים לקואליציה, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מידי של שורה של החלטות מההסכם הקואלציוני של רע"מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית".

בראיון לגל"צ שנערך הבוקר, הבהיר טאהא את דבריו: "סוכם על הקמת ועדה שתדון בהכרה בישובים נוספים מעבר לאלו שסוכם עליהם; תוקם ועדת מנכ"לים שתטפל באופן שוטף בנושאים הבוערים ביישובים בחברה הערבית - בראשות מזכיר הממשלה".

בתוך כך, יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס, הבהיר אמש בהצהרה בערבית כי כל קשר של הקואליציה עם חברי הרשימה המשותפת מתקיים בתיאום והבנה עם המפלגה. "רע"ם דוחפת את הממשלה והמשרדים לקבל החלטות מעשיות לטובת החברה הערבית, ולמה שקורה בין רע"מ לקואליציה אין שום קשר למשותפת - לא מקרוב ולא מרחוק".

אתמול בערב, בניסיון לפתור את המחלוקות עם רע"מ, יצאה הודעה מטעם הממשלה לפיה האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב - יעברו לטיפולו של משרד הרווחה. 

בהודעת הממשלה נכתב: "כזכור, מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה". אין מדובר בדרישות חדשות של המפלגה הקטנה, אך למעשה, רע"מ הציבה דרישה שמנהלת הבדואים תעבור למשרד הרווחה כבר היום - ולא בעוד שבועיים, כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני. 

"המשבר" החל לאחר הריאיון של ח"כ מאזן גנאים לרדיו "מכאן". גנאים הצהיר כי לא יתן לצה"ל לתקוף ברצועת עזה במקרה הצורך ואיים בפירוק הקואליציה. במקביל, הודיע ווליד טהטא: "‏הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע״מ לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה".