עוד 5 שעות נותרו עד למועד האחרון להגשת מועמדות לנשיאות המדינה, כאשר לפני מספר שעות הגיש יצחק בוז'י הרצוג את מועמדותו למזכירות הכנסת, יחד עם תמיכתם של 27 חברי כנסת ממגוון מפלגות. לפני זמן קצר, הודיעה מרים פרץ על הגשת מועמדותה, יהורם גאון ויהודה גליק הכריזו כי הם פורשים מהמירוץ לבית הנשיא.

"הנני", כתבה פרץ, "הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים, להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה. לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי על תפקיד נשיאת מדינת ישראל. רצה הגורל וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי כשברקע קולות הטילים, וצה"ל יחד עם כוחות הביטחון האחרים פועלים להגנה על אזרחי המדינה. אך דווקא בעת הקשה הזו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות".

"כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם. בבית הנשיאה אפעל לחזק את המרקם החברתי המיוחד של כל אזרחי המדינה, כל אחד בייחודיות שלו. בית הנשיאה בראשותי יתמקד בהעצמה ועשיית הטוב, בית שיארח ויתארח, וייגע בכל אזרחי הארץ. בית הנשיאה שלי יהיה בית לסולידריות והקשבה, בית של העם, עבור העם ולטובתו". 

"נכון, אינני פוליטיקאית", הבהירה מרים פרץ, "אני אשת חינוך ותיקה, אם ל-6 ילדים ששירתו את המדינה. אני אוהבת את המדינה ושילמתי מחיר כבד מנשוא כדי להבטיח את שלומה ושלמותה. והיום אני מציבה את עצמי לבחירה, לייצג את כולכם כנשיאת המדינה האהובה והיקרה שלנו. הבחירה לנשיאות נתונה בידי 120 חברי הכנסת שלנו, וכולי תקווה שגם הם יתייצבו מאחוריי לנשיאות מאחדת שמגיעה מהעם, של העם ולמענו".

יהודה גליקצילום: Yonatan Sindel פלאש 90

יהודה גליק, שהיה הראשון להכריז על מועמדותו לנשיאות המדינה, הודיע לפני זמן קצר על הסרת מועמדותו ופרישה מהמירוץ בשל העובדה שלא הצליח לגייס מספיק חתימות מחברי הכנסת. 

"חברים יקרים ואהובים, כמו תמיד יש במאי לתסריט הגדול שמכוון את העניינים הכי טוב. רציתי להביא אנרגיות חדשות של טוב למוסד הנשיאות ולא עלתה בידי. מאחל בהצלחה רבה לכל המועמדים המצויינים, בעזרתו יתברך אשתדל להמשיך לפעול למען הארת פנים, ריבוי הטוב בעולם ולמען חיזוק האוכלוסיות השקופות".

&t=1s