סגור ליהודים. גם לאחר סיום צום הרמדאן ובזמן מבצע "שומר החומות" נשאר הר הבית סגור ליהודים. עולים יהודים שעלו הבוקר (א'), ערב חג השבועות, למקום הקדוש, הופתעו לגלות כי ההר נעול וזאת ללא כל הודעה ואפילו בלי שלט המבשר על כך. 

נחשף הנזק לדירות היהודים בלוד | "אף אחד לא יכול לעבור על כזה דבר לסדר היום"

תום ניסני, מנכ"ל "בידינו - הקרן למורשת הר הבית", מסר בתגובה: "ממשלת ישראל מסרבת להבין שכל עוד המפתחות להר הבית יישארו בידי חמאס, הארץ לא תשקוט. יש לפתוח את ההר במידי בכל שעות היום וימות השבוע מכל שערי ההר, לסלק את הווקף, ולהתקין תקנות לחופש פולחן יהודי מלא בהר רק כך ננצח בעזה, בלוד, ובירושלים".

במנהלת עולי הר הבית פרסמו הודעה, לפיה: "ממשטרת ישראל נמסר למינהלת הר הבית, כי על פי החלטת הדרג המדיני, הר הבית ימשיך להיות סגור גם היום, לצערנו, עד להודעה חדשה. תפילות יהודים יתקיימו בשערי הר הבית, וברחבות הכותל המערבי והדרומי, המזרחי והצפוני".

הר הבית עוד סגור ליהודיםצילום: יעקב הימן

במטה ארגוני המקדש אומרים כי "סגירת הר הבית בפני יהודים סוגרת את האפשרות לתפילה על הצלחת הלחימה דווקא במקום שבחר השם כמקום הקרבה והתפילה אליו". במטה קוראים לראש הממשלה לפתוח את הר הבית ליהודים במשך כל ימות השבוע, ולכל שעות היום. "פתיחת הר הבית ליהודים ללא הגבלה למשך כל שעות היממה, והעברת מסגדי הר הבית ינטרלו לתמיד את מוקד הטרור בהר הבית, ותפגע באויב יותר מכל הפלת מגדלים בעזה".

יו"ר עוצמה יהודית וח"כ מטעם הציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב גם הוא להמשך סגירת ההר ליהודים. "ממשלת ישראל נותנת פרס לטרור, וממשיכה לסגור גם היום את הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"מי ששולט בהר שולט בארץ, ובמקום לטפל בטרור ביד קשה, לסגור את הר הבית לכניסת מוסלמים ולהכניס שוטרים למסגדים, ממשלת ישראל סוגרת את הר הבית לעליית יהודים". לדברי בן גביר: "אסור שהמצב האבסורדי הזה יימשך ולו לרגע. יש לפתוח עוד היום את הר הבית לעליות יהודים, ולהפסיק את ההתקפלות בפני הטרור".